Yazar "Öztürk, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel yetenekli öğrencilerde müzeye dayalı sanat eğitiminin öğrencilerin sanatsal becerilerine, tutumlarına, yaratıcı ve uzamsal düşünme becerilerine etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Öztürk, Mustafa; Okur, Ayşe; Kurnaz, AhmetÖzel yetenekli çocukların eğitimlerinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Toplumların geleceği olarak görülen bu çocukların eğitimleri de onların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde özel olmalıdır. Çalışmamız, okul dışındaki farklı mekânlarda özel yetenekli öğrencilerin ilgisini çekecek ve motivasyonu artıracak; eğlenceli ortamlar içinde sıkılmadan istendik kazanımların sağlanmasını amaçlamıştır. Ayrıca bu eğitim için hazırlanan etkinlilerle onların sanat becerilerinde, resim dersine karşı tutumlarında, yaratıcı ve uzamsal düşünme becerilerinde farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmamızda karma yöntem olarak nitelendirilen nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı, ‘Kontrol Gruplu Ön Test- Son Test Deney Deseni’ yöntemi uygulanmıştır. Örneklemimizi Konya Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 6. sınıf düzeyinde 21 deney grubu, 21 kontrol grubu öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubuna haftada 4 saat olan 8 haftalık (32 saat) müzeye dayalı sanat eğitimi ders planı hazırlanmış ve uygulanmıştır. Kontrol grubunda da kendi müfredatlarına bağlı kalınarak eğitim verilmiştir. Deney grubuna denel işlem öncesi ve denel işlem sonrası, kontrol grubuna ise müfredat etkinlikleri öncesi ve sonrası sanatsal becerilerini belirlemeye yönelik “Yaşadığımız Çevrede Kültürel İzler” konulu resim yaptırılmıştır. Daha sonrasında her iki gruba da görsel sanatlar dersine karşı tutum, durum ve düzeylerini belirlemek için “Duyuşsal Özellikler Ölçeği, Benlik ve Görev Algısı Ölçeği”, yaratıcılık becerilerini belirlemeye yönelik “Torrance Yaratıcılık Testi ve uzamsal düşünce becerilerini belirlemeye yönelik “Zihinsel Çevirme, Kâğıt Katlama Testi” uygulanmıştır. Ayrıca deney grubunda müze gezileri sonrasında yansıtıcı öğrenme günlüğü sorularına cevap aranmıştır. Toplanan verilerle uygulanan programın öğrencilerin gelişimlerinde etkili olup olamadığını belirlemek için son test ve ön test farklarında oluşan karşılaştırmalı etkileri incelenmiştir. Öğrencilerin yapmış oldukları resimler ve yansıtıcı öğrenme günlüğü soruları içerik analizi ile incelenmiştir. Her düzeyde ulaşılan sonuçlarda deney grubu lehine anlamlı bir fark oluştuğu belirlenmiştir.