Yazar "Öztürk, Mustafa Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Effects of L1 and L2 glosses on incidental vocabulary learnig of EFL prep students(2017) Öztürk, Mustafa Serkan; Yorgancı, MehtapYabancı dil öğrenmede kelimenin rolü çok önemlidir. Diğer tekniklerle beraber, açıklama kullanımı dil öğreniminde popüler bir kelime tekniğidir. Bu çalışma, açıklama türleri içerisindeki metine dayalı açıklama üzerine odaklanmıştır. Bu çalışma, okuma yoluyla tesadüfi kelime öğrenme üzerinde ana dil (L1) ve hedef dildeki (L2) açıklamalarının etkisini incelemiştir. Konya, Türkiye'deki bir özel üniversitede yürütülen bu çalışmaya 44 orta İngilizce seviyesindeki, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen hazırlık öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler ana dillerinde (Türkçe) ve hedef dil (İngilizce) olarak verilen açıklamalardan oluşan iki gruba ayrılmıştır. Öğrencilere, kendi grupları için özel olarak hazırlanmış Türkçe veya İngilizce açıklamalar verilmiştir. Öğrenciler, ön test, son test ve gecikmeli son teste katılmışlardır. Gecikmeli son test, diğer son testten üç hafta sonra uygulanmıştır. Skorlar bu testlerden elde edilmiştir ve bu veri bağımsız grup ve bağımlı grup T-testler kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin, üretim ve hatırlama testlerinden elde ettikleri skorlar karşılaştırılmıştır. Çeşitli karşılaştırmalar sonucunda, ana dilde açıklama verilen grup lehine çok büyük farklılıklar içeren sonuçlar çıkmıştır. Fakat bağımlı grup T-test sonuçlarına göre hedef dilde açıklamalar verilen grup lehine önemli farklılıklar içeren sonuçlar çıkmamıştır. Sonuçlar, öğrencilerin tesadüfi kelime öğrenmeleri için açıklama kullanımının faydalı olduğunu göstermiştir.Öğe An investigation of read speech of Arabic students learning Turkish as a second language in terms of stress and pause(2017) Derman, Serdar; Bardakçı, Mehmet; Öztürk, Mustafa SerkanSuprasegmental features are essential in conveying meaning; however, they are one of the neglected topics inteaching Turkish as a foreign/second language. This paper aims to examine read speech by Arabic studentslearning Turkish as a second language and describe their read speech in terms of stress and pause. Within thisframework, 34 Syrian students enrolled in Gaziantep University Turkish Teaching Application and ResearchCenter (TÖMER) at B2 level were asked to read a text chosen from one of the books prepared in accordancewith the European language portfolio B2 level. Voice recordings were analyzed using Praat and Cool Editsoftware programs. Students’ stress and pause durations were compared and contrasted according to the criteriaset by experts. The results showed that students’ stress and pause patterns showed statistically significantdeviations from those criteria.