Yazar "Şahan, Serdar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Rehber öğretmenlerin özel eğitime ilişkin öz yeterlik algıları ile kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının karşılaştırılması(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Şahan, Serdar; Efilti, ErkanAraştırmanın amacı rehber öğretmenlerin özel eğitime ilişkin öz yeterlik algıları ile kaynaştırmaya yönelik tutumlarının arasında doğrusal ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada, rehber öğretmenlerin özel eğitime ilişkin öz yeterlilik algıları ve kaynaştırma eğitimine karşı tutumları belirlenmek amacıyla nicel araştırma desenlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Yapılan araştırma betimsel bir çalışmadır. Bu araştırma 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Sakarya ilinde MEB'de çalışan 246 rehber öğretmenden tesadüfî örnekleme yoluyla seçilmiş 173 rehber öğretmenden oluşan bir araştırma grubuyla yapılmıştır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu, rehber öğretmen özel eğitim öz yeterlik ölçeği ve kaynaştırmaya ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırma bulguları, göre erkek rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlilik puanlarının kadınlara göre anlamlı düzeyde yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Kadın ve erkek rehber öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Hizmet içi eğitim / seminer alan rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlilik puanlarının almayan rehber öğretmenlere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülürken hizmet içi eğitim/ seminer alan ve ya almayan rehber öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin tutum puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Rehber öğretmenlerin özel eğitime ilişkin öz yeterlilik ve kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının ölçeği puanlarının yaş değişkenine, çalışma sürelerine ve çalıştığı kuruma göre anlamlı bir farklılaşma göstermediği görülmüştür. Rehber öğretmenlerin özel eğitim öz yeterlilik puanlarının artmasıyla kaynaştırmaya ilişkin tutum puanlarının arttığını ortaya koymaktadır.