Yazar "Şahin, Yusuf Levent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study(2016) Çoklar, Ahmet Naci; Efilti, Erkan; Şahin, Yusuf Levent; Akçay, ArifSon yıllarda eğitime, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun bir şekilde entegrasyonu söz konusudur. Bu süreçte liderlik ve kullanım şekline yön veren öğretmenler önemli rol oynamaktadır. Bakanlık tarafından yapılan teknolojik yatırımlar ve eğitim sistemin işleyişinde yoğun teknoloji kullanımı gerekliliği nedeni ile öğretmenlerden yoğun bir teknoloji kullanımı beklenilmektedir. Ancak bu beklenti, öğretmenler açısından birtakım olumsuzluklara yol açabilmektedir. Söz konusu olumsuzluklardan birinin, teknolojiden kaynaklı stres anlamında kullanılan ve teknoloji kullanımının bedeli olarak görülen "teknostres" olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, dahil oldukları entegrasyon süreci gereği yoğun teknoloji kullanımı zorunluluğunun muhatabı olan öğretmenlerin teknostres nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla teknolojiyi yoğun bir şekilde kullanan 64 öğretmenden açık uçlu soru formu ile veri toplanmış, içerik analizi ile elde edilen 117 farklı görüşten temalar oluşturulmuştur. Buna göre öğretmenlerin teknostres nedeni olan beş temel neden ifade edilmiştir; kişisel problemler, teknik problemler, eğitim odaklı problemler, sağlık problemleri ve zaman problemi. Ayrıca öğretmenlerin teknostres nedenleri dağılımlarının cinsiyete göre farklılaştığı da görülmüştür.Öğe Technology Literacy According to Students: What is It, Where are We and What Should We Do for Parents and Children?(2014) Çoklar, Ahmet Naci; Şahin, Yusuf LeventNowadays, there is a swift transformation in Information and Communications Technology (ICT) and all technological devices and tools affect our lives both on an individual and societal level with their innovations. Especially such technological devices as computers, mobile phones and tablet PCs require us to know how to use these technologies efficiently, therefore aiming to make their use and the lives of individuals and societies much easier. In this view, the concept of technology literacy comes to the prominence. In this study designed qualitatively, the opinions of 25 students from the Department of Computer Education and Instructional Technologies about the term technological literacy are collected. A definition is made using these concepts while students define technological literacy as becoming aware and following, ability to use, problem solving and benefiting from its use in social life. In addition to that, students stated negative opinions about the society in which they live. They stated that there is an unconscious and purposeless or limited technology use even though the use of technology differs to a great extent in terms of age. Students also made a recommendation for parents and children to get education on technology, to acquire further information and to keep a close track on technology.