Yazar "Şener, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Osmanzâde Ahmed Tâib'in Telhîsü'n-Nesâyih'i ve değerler eğitimi üzerine önerileri(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Şener, Ahmet; Öztürk, RıdvanBu çalışma, şiirlerinin yanı sıra telif veya telhis şeklinde yazdığı nesir türünde birçok yapıtla 18. asırda iz bırakan Osmanzâde Ahmed Tâib'in Telhîsü'n-Nesâyih adlı eserinden hareketle Osmanlı aydınının dönemin siyasi ve sosyal manzarasını nasıl algıladıklarını, neleri tespit ettiklerini ve bunlara hangi çözüm önerileri sunduklarını belirlemek amacındadır. Bu bağlamda Osmanlı toplumunun değerler manzumesinin hangi kavramlar etrafında şekillendiği, bir ahlak kitabının devrin yöneticilerine ve yönetilenlere ne vazettiği, müelliflerin bunu ikame etmek için hangi ilkeleri tercih ettiği ve öğretici metnin dil ve anlatımın nasıl teşekkül ettiği üzerinde durulmaktadır. Çalışmamız beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde eserin yazıldığı 18. asrın siyasi panoraması üzerinde durulmuş, ikinci bölümde Osmanzâde Ahmed Tâib'in hayatı, sanatı ve eserleri; üçüncü bölümde Osmanlı aydının tarihî süreç içerisinde şekillenen ahlak algısı ve Telhîsü'n-Nesâyih'teki ahlak öğretisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Dördüncü bölümde eserin dil ve anlatım özellikleri incelenerek bir değerlendirme yapılmıştır. Son bölümde ise eserin çeviri yazılı metnine yer verilmiştir.