Yazar "Şişman, Yavuz Selim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite İngilizce hazırlık öğretim programının değerlendirilmesi: Bir durum çalışması(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Şişman, Yavuz Selim; Beyhan, ÖmerNitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı program değerlendirme çalışması olarak tasarlanmış bir durum çalışması olan bu araştırmada Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık programı İngilizce öğretim programı Bellon ve Handler (1982) tarafından geliştirilen program değerlendirme modelinin uyarlanmış hali kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında üniversite hazırlık sınıfı İngilizce öğretim programının a) dersin hedefleri ve amaçlar, d) ders içeriği ve materyaller, c) dersin işlenişi ve d) öğrencinin değerlendirilmesi olarak bir öğretim programını meydana getiren dört ana ögeye göre değerlendirilmesi ve bu dört temel öge açısından iyileştirilmesi gereken alanların saptanması amaçlanmıştır. Araştırmada nicel veriler araştırmacı tarafından uygulanan anketler, başarı testleri (öntest - sontest) aracılığıyla elde edilmiştir. Nitel veriler ise öğretmen ve öğrencilerle yapılan görüşmeler ile elde edilen dokümanların incelenmesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçları kullanılan değerlendirme modelinin temel aldığı dört temel öge açısından öğrenci ve öğretmenlerin İngilizce dersini yeteri kadar etkili bulmadığını, programın öğrencilerin dersin hedef ve amaçlarına ulaşması konusunda yetersiz olduğunu, ders materyallerinin yeterli olmadığını, dersin işlenişinde yeteri kadar öğrenci merkezli uygulamalara olanak sağlanmadığını ve değerlendirmenin öğrencilerin başarısını etkili olarak ölçme konusunda yetersiz kaldığını göstermektedir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bazı öneriler şunlardır: İngilizce dersi müfredatının öğretmenler tarafından etkili olarak sürdürülebilmesini sağlamak için hedef ve amaçların açık olarak belirtildiği yazılı bir müfredat geliştirilmeli, ders içi materyaller çeşitlendirilmeli ve özgün materyaller kullanılmalı, dersin işlenişi sürecinde öğretim yöntem ve teknikleri öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde çeşitlendirilmeli ve öğrencinin süreç içerisindeki performansını da değerlendirmeye katacak alternatif değerlendirme yöntemleri kullanılmalı.