Yazar "Acar, Ayber" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021) Acar, Ayber; Arslan, EmelBu araştırmanın amacı, duygu tanıma, duyguyu ifade etme ve duygu düzenleme stratejilerini ölçmeyi kapsayan Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği’ nin geliştirilmesi ve geçerlilik-güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Genel tarama modelinin uygulandığı araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılları arasında Konya ili Karatay ilçesinde bulanan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokuluna devam eden 106 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği’ kullanılmıştır. Veriler SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri doğrultusunda Kapsam geçerliliği, madde toplam analizleri, betimsel istatistik analizleri, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, Cronbach Alpha ve KR-20 katsayısı ve İki Yarı Test Güvenirliği analizi uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda Kapsam geçerliliğinde 8 uzmanın görüşü alınmıştır. Buna göre ölçeğin (KGO) 0.86, (KGİ) 0,97 ve madde-toplam korelasyon değerlerinin uygun olduğu tespit edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uygunluğunu belirlemek amacı ile Normallik Testi yapılmıştır. Analizin sonucuna göre Duyguları Tanıma alt boyutu için Kolmogorov-Smirnov sig. değerinin (.077 >0.05), Duyguları İfade Etme alt boyutu için değerin (.087 >0.05), ve Duygu Düzenleme Stratejileri alt boyutu için değerin (.200 >0.05) anlamlı çıktığı verilerin normal dağıldığı tespit edilmiştir. Yapı geçerliliği kapsamında Doğrulayıcı Faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Faktör analizi için Kaiser-Meyer- Olkin (KMO) ve Barlett analizleri ile örneklemin uygunluğuna bakılmış, Duyguları tanıma ve Duyguları İfade etme alt boyutları için KMO değeri (.745) ve anlamlılık değeri ise .001, Duygu Düzenleme Stratejileri alt boyutu için KMO değeri (.712) ve anlamlılık değeri ise .000 olarak hesaplanmış verilerin faktör analizi için uygun olduğunu belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre, ölçeğin duyguları tanıma, duyguları ifade etme ve duygu düzenleme stratejileri olarak üç boyuttan ve 18 maddeden oluştuğu kabul edilmiştir. Duygu Tanıma ve Duygu ifade etme alt boyutları açıklanan toplam varyansın 55.50‟ sini açıklayan en az %2 öz değere, en az %5 varyansa ve ölçeğin madde faktör yüklerinin ise .71 ile .89 arasında değiştiği, Duygu Düzenleme Stratejileri alt boyutuna ait toplam varyansın 57.24’ni açıklayan en az %2 öz değere, en az %4 varyansa sahip olup, Faktör yüklerinin ise 70 ile .89 arasında değiştiği görülmektedir. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için Duyguları tanıma alt boyutu Cronbach’s Alpha katsayısı .86, KR-20 katsayısı .85, Duyguy ifade etme alt boyutu için Cronbach’s Alpha katsayısı .86, KR-20 katsayısı .81, Duygu Düzenleme olumlu/olumsuz stratejileri için Cronbach’s Alpha katsayısı toplam .85, İki Yarı Test Güvenirliği için Spearman- Brown Katsayısı .73, Guttman Split-half kat sayısı .73 güvenirlik değerlerine sahip olduğu, ölçeğin iç tutarlılığının yüksek derecede olduğu belirlenmiştir. Anova Tukey Toplanabilirlik analizine göre anlamlılık düzeyi .274 (p<0.05) olduğu ölçeğin toplam puan elde edilmesi için uygun olduğu tespit edilmiştir. Yapılan tüm analizler sonucunda, Okul Öncesi Dönem Çocukları için Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği’ nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır.Öğe Şırnak ili 6 yaş altı okulöncesi dönem çocuklarında malnutrisyon prevalansına farklı bir bakış(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012) Acar, Ayber; Ünüsan, NurhanBeslenme, kişinin büyümesi ve gelişmesi (anne karnında ve daha sonra) sağlıklı üretken olarak yaşamını sürdürmesi için gerekli olan besinlerin alınmasıdır. Sağlıklı büyüme, gelişme ve özellikle zeka gelişimi için yeterli ve dengeli beslenme şarttır. Bu nedenle çocukların beslenme alışkanlıkları edinmesi her ailenin ve öğretmenin eğitim sorumluluğudur. Aile bireylerinin ve öğretmenlerin tutum ve davranışlarının tutarsız ve dengesiz olması, çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilememesi, eğitim düzeyinin düşük olması, değer yargılarının gerçekçi olmaması, bireyler arasında uyumsuzluk gibi çok çeşitli etkenler çocuğun beslenmesini ve beslenmeye karşı olumlu tutumlar kazanmasını zorlaştırmaktadır. Bu araştırma ?Okul Öncesi dönem çocukların beslenme alışkanlıklarını ve malnutrisyon sebeplerini? araştırmak amacıyla yapılmaktadır. Bu araştırma yapılırken Şırnak ili'nde bulunan sağlık kurumları ile ilçelerden gelen istatistik sonuçlarından faydalanılmış ve bu görüşler sonucu elde edilen veriler yorumlanmıştır.