Yazar "Akaevren, Neziha Bilge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim Alanlarının Sürdürülebilir Planlama ve Tasarım Açısından Değerlendirilmesi: Tokat Örneği(2021.07.13) Akaevren, Neziha Bilge; Yavuz, Fadimİnsanlığın ortak bir problemi olarak geleceği tehdit eden bir boyuta ulaşan çevre sorunları karşısında kentlerde her tür mekânı oluşturmada sürdürülebilir planlama ve tasarım benimsenmesi gereken önemli bir yaklaşımdır. Kentsel kullanımlar içerisinde büyük nüfus kitlelerine hitap eden kamusal alanlar ise daha sürdürülebilir bir gelecek oluşturabilmede özellikle değerlendirilmesi gereken alanlardır. Çocukların zamanlarının büyük bir bölümünü geçirdikleri eğitim alanları, çocuk gelişimi açısından büyük bir öneme sahip kamusal alanlardır. Bütün kamusal alanlar gibi eğitim alanlarının oluşturulma aşamasında sürdürülebilir planlama ve tasarım parametrelerine öncelik verilmesi, sürdürülebilir eğitim alanlarının kullanılmasının ve sürdürülebilir gelişmenin doğasında var olan değerlerin, eylemlerin ve ilkelerin eğitim ve öğretimin bütün biçimlerine dahil edilmesinin önemli ekonomik, eğitimsel, çevresel ve sosyal katkıları bulunmaktadır. Bu tez kapsamında Tokat kenti içerisinde yer alan eğitim alanlarının sürdürülebilir planlama ve tasarım parametreleri doğrultusunda değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda saha çalışmaları okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerindeki 12 örneklem alanında [23 Nisan Ulusal Egemenlik Anaokulu, 15 Temmuz Milli İrade Anaokulu, Devlet Hastanesi Anaokulu, İbn-i Kemal İlkokulu, Karşıyaka İlkokulu, Fevzi Çakmak Ortaokulu, Vakıfbank Namık Kemal Ortaokulu, Gazi Osman Paşa Ortaokulu, Milli Piyango İhya Balak Fen Lisesi, 15 Temmuz Milli İrade Anadolu Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi ve Gazi Osman Paşa Lisesi] gerçekleştirilmiştir. Örneklem eğitim alanlarının planlama ve tasarımlarındaki sürdürülebilirlik düzeyleri “imar planı verileri, arazi büyüklüğü, yer seçim kriterleri, ulaşım özellikleri, peyzaj tasarımı, plan tipolojisi, malzeme özellikleri, tasarım özellikleri ve sosyal özellikler” olmak üzere 9 değerlendirme kriteri çerçevesinde teknik bilgiler ve gözlemler doğrultusunda karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Son olarak değerlendirilen okullarda sürdürülebilir planlama ve tasarım parametrelerini destekleyen önerilerde bulunulmuştur.