Yazar "Akbulut, Semra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Avusturya'da zihinsel engellilere yönelik İslam din dersinin değerlendirilmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Akbulut, Semra; Erdoğan, İrfanBu araştırmanın amacı, Avusturya'da zihinsel engellilere yönelik İslam din dersinin değerlendirilmesini imkan ve sınırlılıklarıyla birlikte anlamaktır. Avusturya'da yaşayan Müslüman çocukların ilköğretim okullarında İslam din dersi almaları onların dini gelişimleri için çok önemlidir. Zihinsel engelli müslüman çocukların da bu imkandan yararlanmaları onlar için büyük bir fırsattır. Çalışma İslam din dersinin bu çocuklara daha faydalı hale getirilebilmesi bakımından büyük önem arz etmektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. İslam Teşkilatı (IGGÖ) Eğitim Müdürlüğünün Viyana ve Steiermark bölgelerindeki İslam din derslerinden sorumlu eğitim müfettişleri, zihinsel engelli çocukların okuduğu özel okullardaki (Sonderschule) veya kaynaştırma sınıflarındaki (Intergrationsklasse) İslam din derslerine giren eğitimciler ve bu sınıflardaki öğrencilerin velileri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Amaçsal örneklem yöntemine başvurulmuş ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Çalışmada İslam din dersinde zihinsel engellilerin sorunlarının üzerinde daha fazla durulması ve eksikliklerin giderilmesi, ders materyallerinin yeterli hale getirilmesi, öğretmen desteğinin artırılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarının ayrıca dünyanın çeşitli ülkelerinde ve Türkiye'de zihinsel engellilere verilen İslam din dersinin Avusturya'da nasıl olduğuna dair bir bakış açısı kazandıracağı umulmakta ve gelecekte yapılacak çalışmalara ve alan yazına katkı sunması beklenmektedir.