Yazar "Aksoy, Yakup" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bedensel engelli bireylere internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modeli(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Aksoy, Yakup; Nayir, Aynur ElhanEngelli bireylerin erişilebilirlik problemi yaşadıkları herkesçe bilinmektedir. Bu problem engelli bireylerin hayata tam ve etkin olarak katılmalarını zorlaştırırken diğer taraftan eğitimde fırsat eşitliğini de zedelemektedir. Teknolojik gelişmelere koşut olarak kapsamını ve etkisini sürekli artıran uzaktan eğitim bu bireylerin önündeki erişilebilirlik problemlerine çözüm üretme noktasında büyük fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırmanın amacı internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin bedensel engelli bireylerin keman çalma becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu tekerlekli sandalye kullanan 3 bedensel engelli birey oluşturmaktadır. Bir karma yöntem araştırması olan bu çalışmanın nicel boyutunda deneysel desenlerden tek gruplu ön test-son test desen kullanılmıştır. Çalışma grubu ile 12 hafta boyunca haftada birer ders olmak üzere Skype uygulaması ile eş zamanlı modelde, WhatsApp uygulaması ile eş zamanlı olmayan modelde uzaktan başlangıç aşaması özengen keman eğitimi uygulaması yürütülmüştür. Çalışmada yurt içi ve yurt dışından keman çalgısı alan uzmanları ile 3 farklı çevrimiçi masterclass gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma sonunda çalışma grubu ile Youtube üzerinden canlı, çevrimiçi bir konser düzenlenmiştir. Araştırmadaki nicel veriler "Keman çalma Becerisi Gözlem Formu" ile nitel veriler ise öğrencilerin ve alan uzmanlarının modele ilişkin görüşleri ve öğrenci günlükleri alınarak toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler bağımlı gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Toplanan nitel verilerinin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna ilişkin bulgular incelendiğinde internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin bedensel engelli bireylerin keman çalma becerilerine olumlu yönde etki yaptığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin modele yönelik görüşleri incelendiğinde internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin erişilebilirlik problemini ortadan kaldırarak eğitimde fırsat eşitliği sunduğu, yaşam boyu öğrenmeyi desteklediği, uygulamaya katılan bedensel engelli öğrencilerde ruhsal bir sakinleşme, daha az sinirlenme, keman çaldığı zaman mutlu olma, özgüven ve motivasyon artışı, toplum tarafından kabul edilme, ön plana çıkma ve beğenilme, çevre ile olumlu yönde iletişim kurma duygu ve kazanımlarının oluştuğu tespit edilmiştir. Öğrencilerle masterclass gerçekleştiren keman çalgısı alan uzmanlarının modele yönelik görüşleri incelendiğinde internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin özelde bedensel engelli genelde ise dezavantajlı bireylerde eğitimde fırsat eşitliği sağlayarak erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik sağlaması bakımından önemli olduğu, bu modelin öğrencilerin ruhsal, bedensel ve sosyal gelişimlerine olumlu yönde etki yapacağı, bu modelin internet hızına bağlı olarak henüz çok sesli eş zamanlı çalışmalara olanak tanımadığı, başlangıç aşaması keman eğitiminde faydalı olabileceği fakat ileri seviyedeki öğrencilerde tını, ton ve dinamik gibi unsurlarda yetersiz kalabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bu modelin erişilebilirlik problemi yaşayan bedensel engelli bireylerde, marjinal ve dezavantajlı gruplarda ve afet, salgın ve pandemi gibi yüz yüze eğitime ara verilen durumlarda kullanılması önerilebilir.Öğe Özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015) Aksoy, Yakup; Yağışan, NihanBu araştırma, özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Konya ilindeki özel bir müzik dershanesinde, daha önce özengen veya mesleki keman-çalgı eğitimi almamış 20-25 yaş arası farklı alanlardan üniversite öğrencileri ile deneysel bir çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada gerçek deneme modellerinden 'son-test kontrol gruplu deneysel çalışma' yöntemi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları dokuzar kişiden oluşturulmuş olup, yansız atama yoluyla belirlenmiştir. İki gruba da haftada 1 ders (45 dakika) olmak üzere 9 hafta boyunca bireysel keman eğitimi verilerek dersler videoya kaydedilmiştir. Her dersin sonunda deney grubu öğrencilerine dersin video kaydı DVD ortamında verilerek, kendilerini diğer derse kadar izleyerek değerlendirmeleri istenmiştir. Kontrol grubu öğrencilerine ise ders videoları verilmemiştir. 9. Hafta sonunda iki grubun video kayıtlarından ikinci, beşinci ve dokuzuncu dersler (başlangıç-orta-son) araştırmacı dışında 2 uzman öğretim görevlisi tarafından da izlenerek değerlendirilmiş ve veriler analiz edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerine 9 hafta sonunda video destekli öğretimin keman çalma performansına etkisi yönündeki görüşlerini almak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanmış öğrenci görüşleri gözlem formu uygulanmıştır. Böylece araştırmanın nitel boyutu da gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda özengen keman eğitiminde video destekli uygulanan keman eğitiminin video desteği uygulanmayan keman eğitimine göre performansa olumlu etkisi olduğu; ön hazırlık ve bedensel kurulum boyutlarında iki grup arasında fark görülmezken, teknik ve müzikal boyut alanlarında deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek başarı elde ettiği görülmüştür. Ayrıca deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmeler sonucunda; video destekli yapılan keman öğretiminin keman çalma performanslarına olumlu yönde katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.