Yazar "Aras, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretim yöntemlerinin ve tekniklerinin analizi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) Aras, Ebru; Çalışkan, MuhittinBu araştırmanın temel amacı öğretim yöntemlerini ve öğretim tekniklerini analiz etmektir. Türkçe literatürdeki içeriği doğrudan öğretim yöntemlerine ve öğretim tekniklerine odaklanan 96 kitap doküman analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: Türkçe literatürde öğretim yöntemi olarak sınıflandırılan / kabul edilen 62, öğretim tekniği olarak sınıflandırılan / kabul edilen 371 öğretim tekniği vardır. Kırk bir öğretim yöntemi veya öğretim tekniği, hem öğretim yöntemi hem de öğretim tekniği olarak sınıflandırılmıştır. Öğretim yöntemi ile öğretim tekniği arasındaki farkı vurgulamak için en çok ifade edilen nitelik, “öğretim tekniğinin öğretim yönteminin uygulama biçimi” olduğudur. Bunu sırasıyla “öğretim yönteminin öğretim tekniğini kapsadığı”, “öğretim yönteminin genel bir amaca hizmet ederken, öğretim tekniğinin sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünü” olduğu açıklamaları izlemektedir. At nalı, beyin eseri / ürünü, bilgi kese kâğıdı, dedikodu, demeç, eylem araştırmaları, günlük konuşma, hızlı tur, pazaryeri, sandviç ve tereyağı ekmek hem nasıl uygulanacağı konusunda yeterli açıklama olmayan hem de bir araştırma konusu olarak incelenmeyen öğretim yöntemleri ve öğretim teknikleridir. Araştırmada; Türkçe literatürde çok sayıda öğretim yöntemi ve öğretim tekniği olduğu, yöntem ve teknik ayırımında bir karmaşa olduğu, yöntem ve teknik ayırımını yapabilmek için tüm durumlar için geçerli bir ölçütün olmadığı, uygulama adımları açık ve net olmayan öğretim yöntemlerinin ve öğretim tekniklerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulguların yorumlanması sonucunda şu öneriler getirilmiştir: 1. Öğretim ilke ve yöntemleri dersinin içeriğinin belirlenmesinde bu araştırmanın bulgularından faydalanılabilir. Türkçe literatürde en çok adı geçen öğretim yöntemlerine ve tekniklerine öncelik verilebilir. 2. Yöntem mi teknik mi olduğu konusunda karmaşa yaşanan öğretim yöntemleri ve teknikleri için kitapların çoğunda yöntem olarak sınıflanan öğretim yöntemi, teknik olarak sınıflanan öğretim tekniği olarak kabul edilebilir. Karmaşa yaşanan bir yöntemin ya da tekniğin literatürde en çok ne olarak anıldığını belirlemede araştırmanın bulgularından faydalanılabilir. 3. Karmaşa yaşanan yöntem ve teknikler için “yöntem veya teknik” ifadesi kullanılabilir. 4. Öğretim yöntemi ve öğretim tekniği terimlerini net bir şekilde tanımlama, aralarındaki farkı ortaya koyacak bir ölçüt ya da ölçütleri belirlemeye odaklanan araştırmalar yapılabilir. 5. Bir uygulamanın öğretim yöntemi ya da öğretim tekniği statüsünü hak edebilmesi için sahip olması gereken ölçüt ya da ölçütleri belirlemeye odaklanan araştırmalar yapılabilir.