Yazar "Aras, Yeter Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmam Hatip liselerinde müzik eğitiminin temel sorunları(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) Aras, Yeter Dilek; Elhan Nayir, AynurMesleki eğitim alanında eğitim veren okullar arasında bulunan imam hatip liselerinin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına bağlı olan bu liselerde dinî içerikli derslerin yanı sıra sanat dersleri de verilmektedir. Sanat dersleri arasında yer alan müzik dersi imam hatip liselerinde eğitim gören öğrencilerin meslek derslerinde ve mesleki kariyerlerinde başarılı olabilmeleri için önemli bir yere sahiptir. Bunun yanı sıra öğrencilerin duygularını düşüncelerini kısacası kendilerini ifade edebilmeleri açısından da müzik dersi en az diğer dersler kadar önem taşımaktadır. İmam hatip liselerinin misyonuna uygun öğrenciler yetiştirebilmesine katkı sağlamak amacıyla yaptığımız bu çalışmada imam hatip liselerinde müzik sınıflarının ve gerekli müzik dersi materyallerinin olmaması, müzik ders saatlerinin müfredat programına göre yetersizliği ve ders kitaplarının öğrenciye ulaşılmamasından kaynaklanan sorunlar ele alınmıştır. İmam hatip liselerinin kurulduğu günden günümüze kadar yayımlanan müfredat programları ve haftalık ders çizelgeleri incelenmiştir. Bu çizelgelerde müzik dersinin haftalık ders saatinde yapılan değişiklikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin müzik derslerine yönelik görüşleri alınmıştır. Bu görüşler doğrultusunda belirlenen sorunlar, bilimsel verilere dökülerek çözüm yolları sunulmuştur. Araştırma grubunu Konya ili Selçuklu bölgesinde bulunan MEB'e bağlı faaliyet gösteren Şemsi Tebrizi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Mümine Hatun Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde okuyan 255 öğrenci, 87 veli, bu okullarda görev yapan 10 yönetici, 3 öğretmen ve daha önceden Selçuklu bölgesi imam hatip liselerinde görev yapmış 11 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler nicel araştırma yöntemleri içerisinde bulunan tarama modelinin anlık tarama modelinden olan Likert tipi anket kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde ankete katılan veliler müzik dersini diğer derslerden daha değersiz görmelerine rağmen, müzik dersinin çocuklarını internet ve sanal âlemden uzak tutuğu, çocuklarına olumlu davranışlar kazandırdığına katıldıkları, velilerin, yöneticilerin ve öğrencilerin müzik dersinin öğrencilerin ilerideki dinî meslek yaşantılarına sağlayacağı katkı hakkında bilgilerinin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda imam hatip liselerinde görev yapmış ve yapmakta olan müzik öğretmenlerinin müzik ders kitaplarını kullanma konusunda karasız kaldıkları ve müzik ders saatlerini yetersiz gördükleri saptanmıştır. Ankete katılan öğretmenlerin görüşleri sonucunda müzik ders saatlerini yetersiz olduğu, okulda müzik sınıfının olmadığı, müzik ders materyallerinin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Bu tespitler ışığında imam hatip liselerinde müzik dersinin sorunlarının çözülmesine katkı sağlamak adına yorumlar yapılarak öneriler sunulmuştur.