Yazar "Aslan, Mustafa Çağatay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mutfak Eğitimi Alan Öğrencilerin Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Bilgi, Farkındalık ve Tutumlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Aslan, Mustafa Çağatay; Madenci, Ayşe BüşraBu çalışma mutfak eğitimi alan öğrencilerin fonksiyonel gıdalara yönelik bilgi, farkındalık ve tutumlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda ön lisans ve lisans düzeyinde mutfak eğitimi alan öğrencilere (n=391) anket uygulanarak veriler elde edilmiştir. Veriler “frekans” ve “t testi” kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 212’si ön lisans düzeyinde, 179’u ise lisans düzeyinde eğitim almaktadır. Öğrencilerin büyük bir kısmının fonksiyonel gıdalar ile ilgili kısmen bilgi sahibi olduğu görülmüştür. Ön lisans öğrencilerinin %91,0’ı, lisans öğrencilerinin ise %92,7’si fonksiyonel gıdaları tükettiklerini belirtmişlerdir. Fonksiyonel gıda tüketen öğrencilerin tüketme nedenleri değerlendirildiğinde öğrenciler çoğunluğu (%43,7) tadı hoşuna gittiği için tükettiklerini belirtmişlerdir. Fonksiyonel gıda tüketmeyen öğrencilerin tüketmeme nedenleri incelendiğinde ise hem ön lisans hem de lisans öğrencilerinin pek çok ifadede kararsız kaldığı gözlenmiştir. Benzer şekilde öğrenciler fonksiyonel gıdaların sağlık üzerinde etkisi hakkındaki düşüncelerinde de kararsızlık yaşamıştır. Fonksiyonel gıdaların kolay erişilebilir olmaması nedeniyle tüketilmediği ifadesine ön lisans ve lisans öğrencilerinin verdiği cevaplar arasında istatistiki açıdan önemli bir farklılık gözlenmiştir. Fonksiyonel gıdalara yönelik tutum incelendiğinde ön lisans ve lisans öğrencileri arasında fonksiyonel gıdaların zayıflatıcı özellikleri olduğu, obezite ve diyabeti engelledikleri, tamamen kandırmaca oldukları ve fonksiyonel gıda tüketiminde markanın önemli olduğu ifadelerine verilen cevaplarda istatistiki açıdan önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Öğrencilerin en sık kullandıkları fonksiyonel özelliğe sahip gıda havuç (%73,1) olurken, en az bildikleri ürün ise ekinezya (%31,5) olmuştur. Öğrencilerin fonksiyonel gıdalar hakkında bilgi alındığında güvenebileceği birimler incelendiğinde ön lisans öğrencileri %75,9 ile, lisans öğrencileri ise %69,8 ile ‘Gıda Endüstrisi’ni tercih etmiştir. Gıda endüstrisinin ardından diyetisyen-beslenme danışma merkezleri öğrencilerin bu konuda güvendikleri ikinci birim olurken (%67,7), üçüncü sırada %62,9 oranı ile tıp doktorları yer almıştır.