Yazar "Ateş, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bı̇yolojı̇ Öğretmen Adaylarının Kök Hücreye İlişkin Algılarının Değerlendı̇rı̇lmesı̇(2018) Gönültaş, Metin; Ateş, Ali; Taflı, TuğbaBu araştırma ile biyoloji öğretmen adaylarının kök hücreye ilişkinalgılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırmamodellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu; İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan iki farklı devletüniversitesinin Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndaöğrenim gören 130 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kök HücreAlgı Ölçeği (KÖHAÖ)” kullanılmıştır. Beşli likert tipinde hazırlananölçeğin Cronbach Alfa değeri.864 olarak hesaplanmıştır. Toplam 19maddeden oluşan ve iki faktörlü yapısı olan ölçek açımlayıcı vedoğrulayıcı faktör analizleri sonucunda geçerli ve güvenilir bir ölçmearacı olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında biyoloji öğretmenadaylarına uygulanan ölçeğe ait veriler SPSS 21.0 programında analizedilmiştir. Verilerin analizinde çeşitli betimsel analizler hesaplanmış vedağılımın özellikleri ortaya konmuştur. Biyoloji öğretmen adaylarınınkök hücre algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi için ölçekteki her birmaddenin aritmetik ortalaması hesaplanarak algıları belirlenmiştir.Araştırmanın alt problemlerine ilişkin yapılan analizlerde verilerinnormal dağılım göstermesinden dolayı parametrik analiz tekniklerindenbağımsız t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) testi kullanılmıştır. Üniversitelere göre biyoloji öğretmen adaylarının kök hücre algılarıarasındaki ilişkiyi karşılaştırmak amacıyla t-testi uygulanmıştır. Biyolojiöğretmen adaylarının kök hücre konusundaki algılarının sınıfdüzeyindeki ilişkisini belirlemek amacıyla ANOVA testi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda üniversite değişkenine göre biyoloji öğretmenadaylarının kök hücre algılarına ilişkin 0.05 düzeyinde anlamlı birfarklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre biyoloji öğretmenadaylarının kök hücre algılarına ilişkin p.031 değerinde anlamlıderecede farklılık bulunmuştur. Her bir maddenin aritmetikortalamasına göre biyoloji öğretmen adaylarının kök hücre konusunailişkin algılarının yeterli olduğu sonucuna varılmıştır.