Yazar "Bastem, Muhammet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Klasik ve geleneksel Türk okçuluğu temel eğitiminin 9-15 yaş arasındaki bireylerin dikkat seviyeleri üzerine etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) Bastem, Muhammet; Harmandar Demirel, DuyguBu çalışmanın amacı, klasik ve geleneksel Türk okçuluk temel eğitiminin 9-15 yaş arasındaki bireylerin dikkat düzeyleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya Konya ilinde ikamet eden ve Meram Belediyesi Yaz Spor Okulu (2023 Yaz Dönemi) kapsamında okçuluğu tercih eden 9-15 yaş arasındaki bireyler dahil edilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak katılım sağlayan bireyler rastgele yöntemle belirlenip gruplara ayrılmıştır. Klasik okçuluk deney grubu (15) ve geleneksel okçuluk deney grubu (15) olmak üzere daha önce okçuluk eğitimi almamış toplam 30 kişi çalışmaya katılmıştır. Okçuluk gruplarının dikkat düzeylerini ölçmek için Brickenkamp (1981) tarafından geliştirilen, Toker (1990) tarafından Türkçe’ye uyarlanan, Çağlar ve Koruç (2006) tarafından sporcularda güvenirliği ve geçerliği yapılan “D2 Dikkat Testi” kullanılmıştır. Katılımcılar, D2 Dikkat Testi’nin ön testine alındıktan sonra 8 haftalık süreçte “Modern ve Geleneksel Okçuluk Temel Antrenman Programı” kapsamına dahil edilip ardından son test ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Çalışma gruplarındaki katılımcıların mevcut niteliklerini belirlemek amacı ile toplam 7 madde (yaş, cinsiyet, okul kademesi, okul statüsü, sınıf düzeyi, okul yıl sonu başarı puanı ve baskın el tercihi) içeren “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programının 27. sürümü kullanılmıştır. Veri analizi süreci, öncelikle frekans analizi ile başlamış, ardından normallik analizleri gerçekleştirilmiş ve son olarak bağımsız ve bağımlı gruplar için t-testi analizleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre hem geleneksel okçuluk hem de modern okçuluk gruplarında cinsiyet açısından anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Grupların atış puanlamalarında da cinsiyet açısından anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Geleneksel okçuluk grubunda psikomotor hız, konsantrasyon performansı ve genel test performansı açısından anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Modern okçuluk grubunda ise psikomotor hız, seçici dikkat düzeyi, konsantrasyon performansı ve genel test performansı açısından anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Geleneksel ve modern okçulukta alınan ön test ve son testlerin çapraz olarak karşılaştırılmasına yönelik uygulanan t-testi bulgularına göre, testlerin çapraz karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Sonuç olarak, hem Modern Okçuluk (Klasik Yay) hem de Geleneksel Türk Okçuluk temel eğitiminin 9-15 yaş arasındaki bireylerin dikkat gelişimine olumlu yönde destek sağladığı bulunmuştur.