Yazar "Bayram, Kadriye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Animasyon kullanımının öğretmen adaylarının genel kimya dersindeki erişilerine, tutumlarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012) Bayram, Kadriye; Koçak, NuriyeBu çalışmanın temel amacı; bilgisayar destekli öğretimde yer alan animasyonların kullanılmasının, Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan Lisans 1.sınıf öğretmen adaylarının, Genel Kimya dersindeki ?Maddenin Sınıflandırılması ve Karışımların Ayrılması? konusundaki akademik başarıları, öğrendikleri bilgileri akılda tutma düzeyleri ve derse olan tutumları üzerine etkisini ölçmektir.Araştırma, 2011-2012 akademik yılının 2. döneminde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Genel Kimya dersi alan lisans 1.sınıfta bulunan toplam 80 öğretmen adayına uygulanmıştır. Bu öğretmen adayının 40'ı deney grubuna, 40'ı kontrol grubuna rastlantısal olarak atanmıştır. Araştırmanın verileri, 25 maddelik ?Genel Kimya Akademik Başarı Testi?, 20 maddelik ?Kimyaya Karşı Tutum Ölçeği? ve Kalıcılık Testi ile elde edilmiştir. 25 maddelik ?Genel Kimya Akademik Başarı Testi? araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup, güvenirlik katsayısı (Cronbach Alpha) olan ?= 0,835 olarak hesaplanmıştır. Kimyaya Karşı Tutum Ölçeği, Feyzioğlu ve Tüysüz tarafından, 2003 yılındaki ?The Effects of Computer Simulations On Students' Success and Attitudes in Teaching Chemistry? adlı çalışmalarında güvenirlik katsayısı 0,82 olarak geliştirilmiş olup, kendilerinden izni alınarak araştırmada kullanılmıştır. Ölçek, 20 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçektir. Araştırmada ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,89 olarak bulunmuştur. Bu başarı testi ile tutum ölçeği ön test-son test olarak uygulanmıştır. Başarı Testi, uygulamadan beş hafta sonra kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. ?Maddenin Sınıflandırılması ve Karışımların Ayrılması? konusu deney grubunda araştırmacı tarafından animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımla anlatılırken, kontrol grubunda ise sadece yapılandırmacı yaklaşımla anlatılmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamına SPSS paket programı ile geçirilerek değerlendirilmiştir.Analizlere göre deney grubuna uygulanan animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımın, kontrol grubuna uygulanan yapılandırmacı yaklaşıma göre akademik başarıyı arttırmada ve akılda kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin kimya dersine karşı tutumları da puan olarak artmasına rağmen anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.Öğe Öğretmen adaylarının genel kimya dersindeki erişilerine ve kalıcılık düzeylerine animasyon uygulamalarının etkisi(2013) Bayram, Kadriye; Koçak, NuriyeBu çalışma, öğretmen adaylarının Genel Kimya dersindeki akademik başarıları ve bilgiyi akılda tutma düzeyleri üzerine animasyonların etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2011-2012 akademik yılı bahar döneminde, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören toplam 80 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının 40'ı deney grubuna, kalan 40'ı ise kontrol grubuna random olarak atanmıştır. Araştırmada yöntem olarak kontrol gruplu ön testson test deneysel model kullanılmıştır. Bu amaçla Genel Kimya dersinde yer alan "Maddenin Sınıflandırılması ve Karışımların Ayrılması" adlı konu, araştırmacılar tarafından deney grubunda animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımla; kontrol grubunda ise mevcut program dâhilinde yapılandırmacı yaklaşımla işlenmiştir. Araştırmanın verileri, 25 maddelik "Genel Kimya Akademik Başarı Testi" ile elde edilmiştir. "Genel Kimya Akademik Başarı Testi" araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olup, güvenirlik katsayısı (Cronbach başlangıcında öğretmen adaylarının, ön kimya bilgilerini kontrol altına almak amacıyla Genel Kimya Akademik Başarı Testi ön test, animasyonların rolünü belirlemek amacıyla aynı test son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca animasyonların, bilginin hatırlanma düzeyi üzerine etkisini ölçmek için akademik başarı testi, uygulamadan beş hafta sonra kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre gruplar arasında başarı ve kalıcılık düzeyleri yönünden, ön testleri arasında anlamlı bir fark görülmezken, son testleri arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Bulgular göz önüne alındığında, Genel Kimya dersinde animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımın, akademik başarıyı arttırmada ve akılda kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu anlaşılmaktadır.