Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bedel, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeğinin (EBÇÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (2014) Bedel, Ahmet; Işık, Erkan; Erdal, Hamarta
    Bu çalışmanın amacı, Spirito, Stark ve Williams (1988) tarafından geliştirilen ve uluslararası literatürde KIDCOPE olarak bilinen Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeğinin (EBÇÖ) Türkçe versiyonunun geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesidir. Çalışma 7., 8., 9., 10. ve 11. sınıflardan toplam 453 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Yapı geçerliğinin sınanması için daha önceden önerilen tek faktörlü, iki faktörlü, üç ve dört faktörlü yapılar Doğrulayıcı Faktör Analizi ile test edilmiş ve 15 maddeden oluşan ölçeğin Türkçe formunun en iyi üç faktörlü yapıyla uyum gösterdiği gözlenmiştir. Ölçüt bağıntılı geçerlik EBÇÖ'nün alt boyutları ile sürekli kaygı arasında EBÇÖ'nün iç tutarlılık güvenirlik katsayısı Aktif Başa Çıkma için .72, Kaçınan Başa Çıkma için .70 ve Olumsuz Başa Çıkma için .65 olarak bulunmuştur. Üç hafta ara ile değerlendirilen test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise Aktif Başa Çıkma için r .66, Kaçınan Başa Çıkma için r .61 ve Olumsuz Başa Çıkma için r .76 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar üç faktörlü EBÇÖ'nün Türkçe formunun 7-11. sınıf öğrencilerin başa çıkma yaklaşımlarının değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Psychometric Properties of the KIDCOPE in Turkish Adolescents
    (Turkish Education Assoc, 2014) Bedel, Ahmet; Isik, Erkan; Hamarta, Erdal
    The purpose of this study was to examine the validity and reliability of a Turkish version of the Kidcope (Kidcope-T), developed by Spirito, Stark, and Williams (1988), which is one of the most widely used brief instruments for the assessment of children's and adolescents' coping strategies. Participants were 453 grade 7, 8, 9, 10, and 11 students. Alternative models suggested from previous research were tested using Confirmatory Factor Analyses and Spirito's three-factor model was found to provide the best fit to the data. The convergent validity of the Kidcope was supported by a moderate correlation between the subscales and trait anxiety. The internal consistency score of the Kidcope subscales were alpha = .72 for Active Coping, alpha = .70 for Avoidant Coping, and alpha = .65 for Negative Coping. Test-retest reliability in an interval of three weeks were r = .66 for Active Coping, r = .61 for Avoidant Coping, and r = .76 for Negative Coping.. These results revealed that this scale is a valid and reliable instrument to use with Turkish 7-11 grade students as a measure of coping approaches students.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Relationship between Interpersonal Problem Solving and Academic Motivation
    (2014) Bedel, Ahmet; Hamarta, Erdal
    Bu araştırmanın amacı, kişiler arası sorun çözme ve akademik güdülenme arasında ilişkilerin ve kişilerarasıproblem çözmenin akademik güdülenmeyi anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığının belirlenmesidir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları tesadüfi küme örneklemi ile seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan lise öğrencilerinin 355'i kız ve 232'i erkek öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaşları 14-19 arasında olup ortalaması 16.15 (Ss:0.94)'dır. Veriler, kişiler arasıproblem çözme envanteri (Çam ve Tümkaya, 2008) ve akademik güdülenme ölçeği (Bozanoğlu, 2004) ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı tekniği ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Yapıcı Problem Çözme (YPÇ) (r.442, p.01), IsrarcıSebatkâr Yaklaşım (ISY) (r.366, p.01) ve Akademik Güdülenme arasında önemli pozitif ilişki bulunmuştur. Kişilerarası problem çözme akademik güdülenmedeki varyansın %22'sini açıklamaktadır. Ayrıca yapıcı problem çözme (?.339, p.01) ve ısrarcı sebatkâr yaklaşımın (?.182, p.01) akademik güdülenmenin önemli yordayıcıları olduğu görülmüştür.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder