Yazar "Bilen, Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tatmin Düzeyleri Arasındaki İlişki(2014) Sağır, Mahmut; Ercan, Orhan; Duman, Ahmet; Bilen, KadirBu araştırmada, Kahramanmaraş il merkezinde bulunan resmi eğitim kurumlarında görev yapan matematik öğretmenlerinin iş tatmin düzeyleri ile mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel yaklaşım benimsenmiş ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Matematik öğretmenlerinin mesleki tükenmişliklerini belirlemek amacıyla Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen ve Ergin (1992) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach tükenmişlik ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca matematik öğretmenlerinin iş tatminlerini ölçmek amacıyla Davis, Weis, England ve Lofquist (1967) tarafından geliştirilen Minnesota iş tatmini ölçeğinin kısa formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş İl merkezinde görev yapan ve basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 124 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda matematik öğretmenlerinin mesleki tükenmişliği "az düzeyde", iş tatminini ise "orta düzeyde" yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca matematik öğretmenlerinin iş tatmin düzeyleri ile mesleki tükenmişlikleri arasında orta düzeyde, ters yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Bu duruma göre; iş tatmin düzeyleri yüksek matematik öğretmenlerinin mesleki tükenmişliklerinin düşük; iş tatmin düzeyleri düşük matematik öğretmenlerinin ise mesleki tükenmişliklerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.