Yazar "Bostan, Yakup" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8 haftalık temel voleybol eğitiminin erken ergenlik dönemindeki çocukların seçilmiş motorik özellikleri üzerine etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) Bostan, Yakup; Yüksel, Mehmet FatihErken ergenlik dönemi, çocukların fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimlerinde hızlı değişimlerin yaşandığı, kimlik ve benlik algılarının şekillendiği kritik bir süreçtir ve bu dönemde sağlıklı gelişim, bireyin gelecekteki yaşam kalitesi ve başarısı için büyük önem taşır. Bu çalışmanın amacı 8 hafta süre ile uygulanan temel voleybol eğitiminin erken ergenlik döneminde bulunan kız çocuklarının seçilmiş motorik özellikleri üzerine etkilerini incelemektir. Araştırma Konya Selçuklu Belediyesine bağlı yaz spor okullarında temel voleybol eğitimi alan erken ergenlik döneminde bulunan 26 kız çocuk üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, deneme modellerinden ön test–son test tek gruplu model (Yarı deneysel) olarak desenlenmiştir. Katılımcılara 2023 yılı Temmuz ve Eylül ayları arasında birim antrenman süresi 60 dakika ve haftada 3 gün olmak üzere 8 hafta süre ile temel voleybol eğitim programı uygulanmıştır. Temel voleybol eğitimi öncesi ve sonrasında katılımcıların seçilmiş motorik özelliklerini değerlendirmek için Eurofit Test Bataryası ile ön test son test ve ölçümler gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Ön test son test karşılaştırmalarını yapmak için parametrik testlerden olan paired samples t testi, yapılmış olup anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların ön test son test ortalama değerleri arasında pek çok performans parametresinde iyileşme olduğu görülmüştür. Boy uzunluğu, 30 saniye mekik, 30 saniye şınav, flamingo denge, disklere dokunma, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 5x10 metre mekik koşusu, otur-eriş ve el kavrama test parametrelerinde son test lehine istatiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Vücut ağırlığı ve beden kütle indeksi parametrelerinde ise son test lehine istatiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak 8 haftalık temel voleybol eğitiminin erken ergenlik döneminde bulunan kız çocuklarının seçilmiş motorik özellikleri üzerinde önemli düzeyde gelişim sağladığı söylenebilir.