Yazar "Bozarslan, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe derslerindeki yazma çalışmaları üzerine bir araştırma(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Bozarslan, Yunus; Ceran, DilekBu çalışma, Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (MEB, 2018) beşinci sınıf öğrencileri için hedeflenen yazma kazanımlarından yazım kuralları, noktalama işaretleri ve anlatım bozukluğu konularında yapmış oldukları hataları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı içerisinde Sivas ili Gemerek ilçesi merkezinde bulunan Yurter Özcan Ortaokulu, Dr. İsmail Hakkı Oran Ortaokulu ve Yeniçubuk Cumhuriyet Ortaokulu'nda öğrenim gören 70 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Yazma öncesi öğrencilere gerekli bilgilendirme yapılarak öğrencilerin konuya hazır hale gelmeleri sağlanmıştır. Yazma sürecinde öğrencilere kendilerini mutlu hissettikleri veya çok üzüldükleri bir anılarını paylaşmaları istenmiştir. Yazma süreci sonunda öğrencilerin yazılı anlatım çalışmalarından elde edilen veriler model olarak tarama modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, öğrencilerin yazılı anlatım çalışmalarından; yazım, noktalama işaretleri ve anlatım bozukluğu konularında 753 farklı hata tespit edilmiştir. Bu hatalar konularına göre ayrı ayrı incelenmiş ve hata oranları tespit edilmiştir. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümü problem durumu, araştırmanın önemi, varsayımı, sınırlılıklarını ve tanımları içermektedir. İkinci bölümde yazım, noktalama işaretleri ve anlatım bozukluğu konularında kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması, analizi hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde Yurter Özcan Ortaokulu, Dr. İsmail Hakkı Oran Ortaokulu ve Yeniçubuk Cumhuriyet Ortaokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin yazılı anlatım çalışmalarından elde edilen veriler hakkında bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın son bölümü olan beşinci bölümde ise ortaya çıkan bulgular özetlenmiş ve öğrencilerin hata yaptıkları konulardan yola çıkılarak birtakım öneriler geliştirilmiştir.Öğe İlköğretim İkinci Kademe 7. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Millî Kültür Temasındaki Metinlerin Nicelik ve Türkçe Programına Uygunluk Açısından Değerlendirilmesi(2013) Ceran, Dilek; Bozarslan, Yunusİlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitapların da yer alan metinler Türkçe öğretimi için önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı, farklı yayınevlerine ait 7. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan Millî Kültür temasındaki metinleri değerlendirmektir. Bu amaçla 2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğre tim Programında yer alan Türkçe ders kitaplarındaki okuma ve dinleme metinlerinde bulunması gereken özelliklerinden yola çıkarak dört farklı yayınevine ait (MEB, Koza, Pasifik, Özgün) 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinler incelenmiştir. Çalışma betimsel olup, ilköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarında Millî Kültür temasında yer alan metinlerin incelenip değerlendirilmesinde doküman analizi yapılmıştır. Metinler dört ana başlık altında nicelik, alt temaların ana temaya uyumu ve tür bakımından değ erlendirilmeye çalışılmıştır. Ancak serbest okuma metinleri araştırma kapsamı dışında tutulmuştur.