Yazar "Demir, Mehmet Raci" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Farklı oyun türlerine dayalı matematik öğretiminin 1. sınıf öğrencilerinin erişi ve kalıcılık düzeylerine etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016) Demir, Mehmet Raci; Alacapınar, FüsunBu çalışmada, farklı oyun türlerine dayalı matematik öğretiminin 1. sınıf öğrencilerinin erişi ve kalıcılık düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul İli, Gaziosmanpaşa İlçesinde bulunan bir ilkokulun 2014–2015 eğitim-öğretim yılında 1. sınıfta okumakta olan 54 öğrenci oluşturmuştur. Denk olan iki şube arasından yansız atama sonucu araştırmacının sınıfındaki 27 (15 erkek, 12 kız) öğrenci deney grubu olarak başka bir sınıftaki 27 (14 erkek, 13 kız) öğrenci de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada hem nicel, hem de nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı açıklayıcı araştırma (explanatory research) kullanılmıştır. Önce nicel araştırma yönteminin ön test son test kontrol gruplu deneysel deseni işe koşulmuş; sonra nitel araştırmanın durum çalışması yönteminin yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi, gözlem ve sormacalar ile veriler toplanmıştır. Deneysel işlem haftada 1 veya 2 kez manipülatif oyunlar, kart oyunları, bahçe oyunları ve yarış (skor) oyunları gibi farklı oyun türlerini içeren etkinliklerle 8 hafta sürmüştür. Nicel veri toplama araçlarından elde edilen verilerin analizinde t testleri ve kovaryans analizi uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, deney ve kontrol gruplarının ön test son test matematik başarı ortalamaları arasında 0.05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir farklılığın olduğu, deney grubu ve kontrol grubunun erişi ve kalıcılık ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıktığı görülmüştür. Bu bağlamda 1. sınıf matematik dersi sayılar teması kazanımları kapsamındaki matematiksel becerileri kazandırmada ve öğrenilenlerin kalıcılığının sağlanmasında oyunla öğretim yönteminin etkili olduğu söylenebilir. Araştırmada elde edilen nitel veriler incelendiğinde öğrencilerin büyük kısmının matematik dersinde yazı yazmak yerine oyun oynamayı tercih ettiği; hareket imkânı sağlayan, farklı gruplarda eşleşme imkânı olan, farklı renk ve büyüklükteki materyallerin manipülasyonuna izin veren, beklenmedik sonuçları olan ve kontrolün çocuklarda olduğu oyunlarda çocukların daha fazla zaman geçirmek istedikleri; öğrencilerin eğlendikleri oyunları sırasıyla bahçe oyunları, yarış oyunları, manipülatif oyunlar ve kart oyunları olarak belirttiği; eğitsel oyunla öğretimle ilgili öğrenci görüşlerinin "eğlence, mücadele (çaba), iletişim, rekabet ve başarı" temaları altında gruplanabileceği söylenebilir. Bu bağlamda oyunun matematik dersinde kullanılması öğrencilerin başarısını olumlu yönde etkileyeceği, kalıcılığı sağlayacağı ve öğrencilerin derse karşı ilgilerini olumlu yönde etkileyeceği sonuçlarına ulaşılmıştır.