Yazar "Demirel, Ramazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kavram karikatürleriyle desteklenen fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal anlamalarına etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012) Demirel, Ramazan; Aslan, OktayBu çalışmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi Güneş Sistemi ve Ötesi Uzay Bilmecesi ünitesinin öğretiminde kullanılmak üzere hazırlanan kavram karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal anlamaları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Konya İli Bozkır İlçesi'nde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 7. sınıflardan deney grubunda 15 ve kontrol grubunda 16 olmak üzere toplam 31 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; "Güneş Sistemi ve Ötesi Başarı Testi (GSÖBT)" "Güneş Sistemi ve Ötesi Kavramsal Anlama Testi (GSÖKAT)" ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Deneysel uygulama Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinde 4 hafta süreyle yürütülmüştür. Kontrol grubunda dersler mevcut Fen ve Teknoloji öğretim programı doğrultusunda işlenirken, deney grubunda ise dersler kavram karikatürleriyle desteklenmiştir. Literatür taraması sonucunda elde edilen kavram yanılgıları göz önünde bulundurularak hazırlanan (GSÖKAT), Ünite kazanımlarını dikkate alınarak hazırlanan (GSÖBT) ön test olarak uygulanmıştır. Daha sonra hazırlanan kavram karikatürleri ile Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesi öğrencilerle işlenmiş, uygulama tamamlandıktan sonra (GSÖKAT) ve (GSÖBT) son test olarak öğrencilere uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 16 programıyla analiz edilmiştir. Akademik başarı ve kavramsal anlama testlerinden elde edilen grup puanlarının karşılaştırılmasında parametrik olmayan istatistiklerin analizinde kullanılan Mann-Whitney U testinden faydalanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre deney ve kontrol grupları arasında akademik başarı son test puanları bakımından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Kavramsal anlama son test puanları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Yapılan uygulamanın, Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinde öğrencilerde mevcut olan kavram yanılgılarını azalttığı, yeni kavram yanılgıları ortaya çıkartmadığı ve öğrencilerin konuları daha iyi kavramasını sağladığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen verilere göre öğrenciler derslerin kavram karikatürleriyle işlenmesiyle ilgili olumlu görüşler bildirmişlerdir. Dersin kavram karikatürleriyle işlenmesinden hoşlandıklarını, derslerin daha eğlenceli geçtiğini, kavram karikatürlerinin dersi daha iyi öğrenmelerini sağladığını, diğer fen konularında ve diğer derslerde de kavram karikatürlerinin kullanılabileceğini ifade etmişlerdir.