Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirer, Veysel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretimde e-öyküleme kullanımı ve etkileri
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013) Demirer, Veysel; Şahin, İsmail
    Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'de dijital öyküleme çalışmaları kapsamında yeni bir uygulama olarak web tabanlı dijital öyküleme (e-öyküleme) sisteminin kullanılması ve ilköğretimde etkilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kapsamında gerçekleştirilen bilgisayar tabanlı ve web tabanlı dijital öyküleme çalışmalarının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına, motivasyonlarına ve öğrenme stratejileri kullanımlarına etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamında ders öğretmeninin ve deney gruplarında yer alan öğrencilerin dijital öyküleme yaklaşımı ve uygulama hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılarak, hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Deneysel uygulamanın öğrenme ürünleri üzerindeki etkilerini saptamak için nicel araştırma yöntemlerinden ?ön-test/son-test kontrol gruplu deneysel desen? kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya il merkezinde eğitim veren özel bir ilköğretim okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 90 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada rastgele seçilen iki deney, bir kontrol grubu olmak üzere üç grup bulunmaktadır. Birinci deney grubunda web tabanlı dijital öyküleme sistemi üzerinde gerçekleştirilen dijital öyküleme çalışmalarının etkileri incelenirken, ikinci deney grubunda ise bilgisayarda paket programlarla gerçekleştirilen dijital öyküleme çalışmalarının etkileri incelenmiştir. Kontrol grubunda ise sadece Sosyal Bilgiler ders programına uygun olarak ders işlenmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Nitel veriler üzerinde ise durum çalışması deseni kullanılarak betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre deneysel uygulama sonunda deney gruplarında yer alan öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyonel inançlar ve öğrenme stratejileri puanlarının sadece ders programını uygulayan kontrol grubu öğrencilerine göre daha fazla arttığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, web tabanlı dijital öyküleme çalışmalarının genel olarak akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyonel inançlar ve öğrenme stratejileri puanları üzerinde bilgisayarda paket programlarla gerçekleştirilen dijital öyküleme çalışmalarına göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görüşme sonuçları incelendiğinde ise öğretmen ve öğrenciler genel olarak dijital öyküleme etkinliklerinin ders başarısını, derse yönelik tutum ve motivasyonu arttırdığını ve teknoloji kullanma becerilerini geliştirdiğini belirtmişlerdir. Öğretmen özellikle iletişim, etkileşim, paylaşım ve değerlendirme konusunda sağladığı avantajlar nedeniyle günümüz şartlarında en uygun yaklaşımın web tabanlı dijital öyküleme yaklaşımı olduğunu vurgulamıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Loneliness, self-esteem, and life satisfaction as predictors of Internet addiction: A cross-sectional study among Turkish university students
    (Wiley, 2013) Bozoglan, Bahadir; Demirer, Veysel; Sahin, Ismail
    This study investigated the relationship among loneliness, self-esteem, life satisfaction, and Internet addiction. Participants were 384 university students (114 males, 270 females) from 18 to 24years old from the faculty of education in Turkey. The Internet Addiction, UCLA Loneliness, Self-esteem, and Life Satisfaction scales were distributed to about 1000 university students, and 38.4% completed the survey (see Appendix A and B). It was found that loneliness, self-esteem, and life satisfaction explained 38% of the total variance in Internet addiction. Loneliness was the most important variable associated with Internet addiction and its subscales. Loneliness and self-esteem together explained time-management problems and interpersonal and health problems while loneliness, self-esteem, and life satisfaction together explained only the interpersonal and health problems subscales.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Preservice Teachers' Internet Addiction in Terms of Gender, Internet Access, Loneliness and Life Satisfaction
    (Necmettin Erbakan Univ, 2013) Demirer, Veysel; Bozoglan, Bahadir; Sahin, Ismail
    The aim of this study is to investigate pre-service teachers' Internet addiction in terms of gender, Internet accessibility, loneliness and life satisfaction. Statistical analyses were completed on the data by the 247 preservice teachers that filled the surveys completely. According to findings, pre-service teachers' level of loneliness and Internet addiction scores is low while their life satisfaction scores are high. Male participants are more addicted to the Internet than female participants. Also those, males and females, who had Internet access, had more tendencies to be addicted to the Internet. There is evidence to indicate a positive correlation between loneliness and Internet addiction, and negative correlation between life satisfaction and Internet addiction. Based on the results several different suggestions are made for continuing research in this field.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Problematic Internet use: Functions of use, cognitive absorption, and depression
    (Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2014) Bozoglan, Bahadir; Demirer, Veysel; Sahin, Ismail
    Although researchers have studied problematic Internet use for almost a decade, there is a dearth of quantitative models to describe this phenomenon. We aimed to create a structural equation model by which we explored the extent to which the functions of the Internet use, cognitive absorption, and depression affected and explained an individual's problematic Internet use. In 2011 and 2012 years, 244 high school students (117 boys and 127 girls) participated in this study to complete the Problematic Internet Use Scale, the Cognitive Absorption Scale, the Beck Depression Inventory, and the Internet Use Function Questionnaire. We found that the students' functions of Internet use, cognitive absorption, and depression explained the problematic Internet use to some extent. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder