Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğanalp, Serkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Determination of Elective Course Based on Hierarchical Fuzzy Topsis Method with Matlab Software
    (2016) Doğanalp, Burcu; Doğanalp, Serkan
    Seçtikleri ders öğrencilerin ilgilendikleri alanda uzmanlaşmalarına imkan tanıdığı için lisans eğitiminde seçmeli dersin belirlenmesi önemli bir karar verme sürecidir. Bu çalışmanın amacı, seçmeli dersin belirlenmesine bulanık bir çok kriterli karar verme yöntemi olarak Hiyerarşik Bulanık TOPSIS (HBTOPSIS)'i uygulamak ve bu karar verme sürecine ilişkin MATLAB yazılımında geliştirilen programı tanıtmaktır. Bu çalışmada bir devlet üniversitesinin iktisat bölümünde eğitim gören üçüncü sınıf öğrencilerinin altıncı dönemine ilişkin seçmeli ders belirleme sürecine dayanan bir karar modeli geliştirilmiştir. İlgili öğrencilerin seçmeli ders belirlemesinde kullanılan ana ve alt kriterlerinin önem ağırlığının değerlendirilmesi ve altıncı dönemde açılan seçmeli derslerin alt kriterler yoluyla değerlendirilmesi dilsel değişkenlerle gerçekleştirilmiştir. Daha sonra, bu sözel veriler üçgen bulanık sayılara çevrilerek HBTOPSIS yöntemine ait iki farklı algoritma kullanılmış, ilgili süreç programlanmış ve iki algoritmanın sonuçları karşılaştırılmıştır. Çalışmada seçmeli dersin belirlenmesi için en önemli karar kriterinin öğretim elemanına ilişkin unsurlar (0.76, 0.96, 1.00) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aday dersler her iki algoritmaya göre hesaplanan yakınlık katsayıları dikkate alınarak en iyiden en kötüye doğru sıralanmıştır. Üç alternatif dersin sıralaması çalışmada ele alınan iki yaklaşıma göre benzerlik göstermektedir ve A1A A2 şeklindedir. Birinci yaklaşıma göre 0.821, ikinci yaklaşıma göre 0.819 olan yakınlık katsayısıyla en uygun seçmeli dersin A1 olduğu görülmüştür. A1 seçmeli dersinin yakınlık katsayısı yoluyla seçimin risk içerip içermediği değerlendirildiğinde seçilen alternatifin "kabul edilebilir ve kesinlikle tercih edilebilir" olduğu ifade edilebilir

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder