Yazar "Ekinci, Nezir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Azim eğitim programının azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerine etkisinin incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Ekinci, Nezir; Hamarta, ErdalBu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerini artırmaya yönelik hazırlanmış olan pozitif psikoloji kuramına dayalı psiko-eğitim programının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmak amacıyla, 2018-2019 eğitim öğretim yılında ortaöğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 128 kız, 196 erkek olmak üzere toplam 324 onuncu sınıf öğrencisine Kısa Azim Ölçeği, Motivasyonel Kararlılık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Ölçek sonuçları azim ve motivasyonel kararlılık düzeyleri düşük olan, psiko-eğitim programına katılmaya gönüllü ve çalışma grubuna katılım için gerekli ölçütleri sağlayan öğrenciler ile bireysel olarak yapılan görüşmeler sonucunda, 12 öğrenci deney grubuna ve 12 öğrenci kontrol grubuna atanmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenini ortaöğretim öğrencilerinin kısa azim ölçeği ve motivasyonel kararlılık puanları, bağımsız değişkenini azim psiko-eğitim programı oluşturmuştur. Araştırmanın deney grubuna 10 hafta süre ile haftada bir kez olmak üzere araştırmacı tarafından hazırlanan azim psiko-eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak t testi, tekrarlı ölçümler için ANOVA ve nonparametrik tekniklerden Friedman ve Wilcoxon istatistik analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular göre, Azim psiko-eğitim programı, deney grubunda yer alan ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeyleri üzerinde anlamlı bir artışa neden olduğu ve psiko-eğitim programının tamamlanmasından 2 ay sonra yapılan izleme ölçümleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili alan yazın kapsamında tartışılmış ve bulgulara dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.Öğe Grit, general self-efficacy, and life satisfaction: The mediating role of hope(Wiley, 2023) Ekinci, Nezir; Koc, HayriThis study examines the mediating role of hope in the relationship between grit, general self-efficacy, and life satisfaction. The sample of the study consisted of 485 university students (68.7% female). The age of the participants ranged from 18 to 39 (Mean: 20.85, SD: 2.30). According to the findings of the study, positive significant relationships were found between grit, general self-efficacy, hope and life satisfaction. hope fully mediated the impact of grit on life satisfaction. Additionally, hope fully mediates the effect of general self-efficacy on life satisfaction. These findings suggest that grit and general self-efficacy associated with life satisfaction can be better understood with hope. Hope can be a factor that increases individuals' resilience and general self-efficacy and is an important aspect of positive-based interventions.Öğe Öğretmenlerin öfke ifade tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013) Ekinci, Nezir; Yılmaz, HasanBu araştırmada öğretmenlerin sürekli öfke ve öfke ifade tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Konya ilinin Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde eğitim kurumlarında çalışan tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle seçilen 385 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin bazı kişisel bilgileri için "Kişisel Bilgi Formu", öfke ifade tarzlarının belirlenmesi amacıyla 'Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarz Ölçeği', tükenmişlik düzeyinin belirlenmesi amacıyla 'Maslach Tükenmişlik Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, pearson momentler çarpım korelasyon ve regresyon tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistik analizi bilgisayar ortamında SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin sürekli öfke düzeylerinin ve öfke ifade tarzlarının kıdem düzeylerine göre benzer olduğu, sürekli öfke düzeylerinin kademeye göre anlamlı farklılaştığı, sürekli öfke, kontrol altına alınan öfke, dışa vurulan öfke ve öfke toplam puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılaştığı, sürekli öfke, içte tutulan öfke ve öfke toplam puanlarının branşa göre anlamlı farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tükenmişlik alt boyutu kişisel başarı puanları kıdeme göre anlamlı farklılaştığı, duygusal tükenmişlik, kişisel başarı ve tükenmişlik toplam puanlarının kademeye göre anlamlı farklılaştığı, duyarsızlaşma puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılaştığı, kişisel başarı puanlarının branşa göre anlamlı farklılaştığı bulunmuştur. Öğretmenlerin sürekli öfke, dışa vurulan öfke, içte tutulan öfke ve öfke toplam puanları ile duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve tükenmişlik puanları arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler, kişisel başarı arasında negatif yönlü ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Öğretmenlerin kontrol altına alınmış öfke puanları ile duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve tükenmişlik toplam puanları arasında negatif; kişisel başarı puanları arasında ise pozitif yönlü ilişkiler bulunmuştur.