Yazar "Elyan, Enayat M. H." seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türk ve yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin benlik saygısı, yalnızlık ve stresle başa çıkma tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) Elyan, Enayat M. H.; Avşaroğlu, SelahattinBu araştırmada üniversite öğrencilerinin benlik saygısı, yalnızlık ve stresle başa çıkma tutumlarının uyruk ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermeme durumu incelenmiştir. Ayrıca genel, Türk ve yabancı uyruklu araştırma gruplarında benlik saygısı, yalnızlık ve stresle başa çıkma tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığına, benlik saygısı ve stresle başa çıkmanın yalnızlığın anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığına da bakılmıştır. Araştırmada genel tarama modelinden ilişkisel model kullanılmıştır. Bu araştırmada Türk öğrenciler ile yabancı uyruklu öğrencilerin benlik değeri, depresif duygulanım, başarma ve üretkenlik alt boyutlarından dine sığınma ve kaçma-soyutlama (duygusal eylem) alt boyutlarından aldıkları puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır. Dış yardım arama ve aktif planlama alt boyutlarından, özgüven ve kendine yetme alt boyutlarında ise Türk öğrencilerin aldıkları puan ortalaması yabancı uyruklu öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bu araştırmanın genel araştırma grubunda erkek öğrencilerin yalnızlık ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, kadın öğrencilerin aldıkları puandan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Türk araştırma grubunda ve yabancı uyruklu araştırma grubunda; kadın ve erkek öğrencilerin yalnızlık ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır. Bu araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin UCLA yalnızlık ölçeği, kaçma-soyutlama (biyokimyasal eylem) ve kabul-bilişsel yeniden yapılandırma alt boyutlarından aldıkları puan ortalamaları Türk öğrencilerinkinden anlamlı düzeyde daha yüksek saptanmıştır. Bu araştırmanın genel, Türk ve yabancı uyruklu araştırma grubundaki öğrencilerin UCLA yalnızlık Ölçeği ile Benlik Saygısı Ölçeği alt boyutları benlik değeri, özgüven, kendine yetme, başarma ve üretkenlik arasında anlamlı negatif ilişki saptanmıştır. UCLA yalnızlık ölçeği ile depresif duygulanım alt boyutu arasında ise anlamlı pozitif ilişki bulunmuştur. Ayrıca her üç grupta da bağımsız değişkenler yalnızlık değişkenini anlamlı düzeyde yordamaktadır.