Yazar "Erkek, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 11-12 Yaş Çocuklarda Görsel ve İşitsel Pas Antrenmanlarının Futbol Teknik Becerilerine Etkisi(2021-08-02) Erkek, Ali; Uzun, AhmetBu çalışmanın amacı, 11-12 yaş çocuklarda görsel ve işitsel pas antrenmanlarının futbol teknik becerilerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmaya katılan futbolcular (n=101), rastgele örneklem yöntemiyle deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Yaşları ortalaması 11,50±,50 yıl, spor yaşı ortalaması 2,50±,79 yıl, boyları ortalaması 148,47±5,05 cm, vücut ağırlıkları ortalaması 42,83±2,86 kg, vücut kitle indeksi ortalaması 19,42±,58 kg/m² olan 60 futbolcu deney grubu olarak katılmıştır. Yaşları ortalaması 11,50±,51 yıl, spor yaşı ortalaması 2,27±,63 yıl, boyları ortalaması 149,02±5,03 cm, vücut ağırlıkları ortalaması 42,33±2,36 kg, vücut kitle indeksi ortalaması 19,07±,93 kg/m² olan 41 futbolcuda kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışmaya katılan deney grubu futbolcular normal antrenmanlarına devam ederken bununla birlikte 8 haftalık görsel ve işitsel pas antrenmanlarına tabi tutulmuştur. Deney grubu 60 futbolcu da rastgele yöntemle gruplara ayrılarak sadece ses ile antrenman yapan (n=20), sadece ışık ile antrenman yapan (n=20) ve hem ses hem ışık ile birlikte antrenman yapan (n=20) grup olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Kontrol grubu ise ekstra bir antrenmana tabi tutulmamış normal antrenmanlarına devam etmişlerdir. Deney grubu ve kontrol grubu futbolculara 8 haftalık çalışma öncesinde ve sonrasında yetenek düzeylerini belirlemek amacıyla Mor-Christian futbol yetenek testi (Top sürme, pas, ?ut), Yeagley futbol yetenek testi (Top sektirme) ve Johnson yetenek testi (Duvar pası) testi uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 26.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Tanımlayıcı istatistik olarak verilerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanarak verilmiştir. Değişkenlerin normallik dağılımları Shapiro-Wilk testi ile incelenmiştir. Deney ve kontrol gruplarının karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklemler için T-testi, ön test–son test karşılaştırılmasında Bağımlı Örneklemler için t-testi, gruplar arası farklılıklar ANOVA testi kullanılarak belirlenmiş ve anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Sonuç olarak araştırmada elde edilen bulgular, görsel ve işitsel pas antrenmanlarının futbola özgü teknik beceriler üzerinde kayda değer iyileştirmeler sağladığını göstermektedir. Yoğun görsel ve işitsel pas antrenmanlarının 8 hafta yaptırılmasının yeterli olduğu ancak kazanılan özelliklerin kaybedilmemesi için sık sık çalışılması gerektiği ve özellikle gelişim çağında olan çocuk futbolcularda, uzun süreli antrenman programına görsel ve işitsel pas antrenmanlarının dahil edilmesi, çocukların gelişimi için oldukça önemli olduğu düşünülmektedir.Öğe Effect of Age on Speed and Agility in Early Adolescence(Int Journal Applied Exercise Physiology, 2020) Uzun, Ahmet; Akbulut, Alperen; Erkek, Ali; Pamuk, Omer; Bozoglu, M. SabirPurpose of this study is to investigate the effect of age on speed and agility in early adolescence. The study consists of 12, 13, 14 and 15-year old licensed athletes who compete in elite teams in basketball (n=46) and football (n=54) leagues. 110 basketball and football players participated in the study with following averages: age 13,2 +/-,17, height 1,70 +/-,02, body weight 63,9 +/- 2,3 and body mass index 21,7 +/-,5. In the study, 5 different tests including 20-meter speed test, T Dril, Illinois, Hexagonal Obstacle and 505 Agility tests were used. Independent Samples T Test was used for comparisons between the groups and all statistical analyzes were accepted with P<0.05 significance level. As a result of the tests, it was found that the speed values between the ages of 12-13 and 14 and the agility values between the ages of 13-14 were at statistically significant levels. In athletes in early adolescence, it was seen speed creates positive differences in favor of age 13 in the age range of 12-13 while speed and agility performances create positive differences in favor of age 14 in the age range of 13-14. As a result, it has been concluded that these results must be taken into consideration in academic studies and sports activities conducted with children in adolescence. In addition, it can be said that it may be more accurate to implement these results at the end of adolescence during the specialization phase of athletes.Öğe The Effect of Skipping, Ground Ladder and Line Drill Trainings on Speed, Agility and Coordination in Basketball Players(Lahore Medical & Dental Coll, 2022) Uzun, Ahmet; Pulur, Atilla; Erkek, AliAim: The aim of this study is to investigate the effects of intensive skipping, line drill and ground ladder training on speed, agility and coordination in order to increase the performance of athletes during the short camp period. Methods: The study group was selected from among 3000 athletes determined as a result of the screenings covering 81 provinces for the Turkey men's star national basketball team. 92 athletes who passed the first stage, which consisted of physical characteristics and pre-test evaluations, participated in the study. In addition to general basketball training, young basketball players were given intensive skipping, line drill and ground ladder exercises for 15 days. The average age of the basketball players participating in the study was 15,52 +/-,5 years, height 185,01 +/- 5,9 cm, and body weight 75,22 +/- 3,6 kg. In the study, 30 meters, illinois agility, hexagonal (coordination) and T Drill tests were used to determine the speed, coordination and agility of basketball players. Results: While no significant difference was found in the 30 meter Speed Test values of the basketball players in the study, a statistically significant difference was found in the Illinois Agility Test, T Drill Agility Test and Hexagonal Coordination Test values. As a result, it was concluded that the intense skipping, ground ladder and line drill trainings during the short camp period did not improve speed, but the agility and coordination of the athletes significantly improved. Conclusion: In the light of these results, it can be said that it would be appropriate for the athletes to have skipping, ground ladder and line drill trainings in order to improve agility and coordination during the short camp period.