Yazar "Genç, Eminegül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Biyoloji öğretmen adaylarının nesli tükenen canlılar konusunda kavramsal yapıları, duygusal semantik tutumları ve algılarının incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Genç, Eminegül; Kurt, HakanBu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının nesli tükenen canlılara yönelik kavramsal yapılarını belirleyerek bilgiyi zihinlerinde nasıl organize ettiklerini ve alternatif kavramlarını ortaya çıkarmak, semantik tutumları ve algılarını belirlemektir. Tarama ve nitel araştırma modelinde gerçekleştirilen bu çalışmaya katılan öğretmen adaylarının kavramsal yapıları ve algıları fenomolojik desende, tutumları nicel olarak tarama modelinde tespit edilmiştir. 2016–2017 eğitim-öğretim yılında yapılan bu çalışmaya; Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden 1, 2, 3 ve 5. sınıfta öğrenim gören toplam 57 öğretmen adayı katılmıştır.Veri toplanma aracı olarak bağımsız kelime ilişkilendirme testi, çizme-yazma tekniği, semantik tutum ölçeği ve metaforlardan yararlanılmıştır. Veriler içerik, betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yöntemlerden yararlanılarak analiz edilmiştir. Biyoloji öğretmen adaylarının nesli tükenen canlılara yönelik sınıf düzeylerine göre semantik tutumlarının olumlu ve nötr olduğu tespit edilmiştir. Biyoloji öğretmen adaylarının "nesli tükenen canlı" kavramına yönelik toplam 53 çeşit metafor ürettikleri ve bunun için 84 görüş belirttikleri görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre biyoloji öğretmen adaylarının kavramsal yapılarında hatalı kavramlar bulunduğu, semantik tutumlarının olumlu ve algılarının duyuşsal yönde olduğu belirlenmiştir.