Yazar "Halik, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul eğitim programına uygun doğal afetler konulu harita içerikli materyal geliştirme(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Halik, Mustafa; Buğdaycı, İlkayDünyada ve ülkemizde meydana gelen orman yangınları, heyelan, deprem, taşkın, sel gibi doğal afetlere mücadele, afet yönetiminin en önemli konularından birisidir. Afet yönetiminin ana evreleri olan risk yönetimi ve kriz yönetimi kapsamında tahmin ve erken uyarı, hazırlıklı olma, müdahale ve iyileştirme alanlarında önemli mücadeleler verilmektedir. Afetlere hazırlıklı olmak afetlerin yıkıcı etkilerinden korunmak için afet farkındalığının oluşturulması afet öncesi, anı ve sonrasında yapılması gerekenler konusunda çeşitli bilgiler verilerek toplumun bilinçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çocuklar, afete karşı toplumun en savunmasız bireyleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Afet yönetimi ve afet riskini azaltma stratejilerinin en önemli parçalarından biri afet bilincinin artırılmasıdır. Bu süreçte çocukların öğrenme ihtiyaçlarına uygun eğitici materyallerin tasarlanması ve geliştirilmesi oldukça etkilidir. Afet farkındalığı ve afet bilincinin oluşturulmasında harita içerikli materyaller öğrenme becerisine katkı sağlamaktadır. Tez kapsamında afet bilinci ve afet farkındalığı kazanma sürecine katkı sağlayacak temel eğitim müfredatında yer alan afet içerikli konuları desteklemek amacıyla deprem, taşkın, çığ, heyelan, orman yangını olmak üzere beş afet için materyaller geliştirilmiştir. Sözü edilen afetlerle ilgili bilgilerin yer aldığı materyaller haritalarla desteklenerek ülkemizde yaşanılan afetlerin konumsal gösterimi çocukların yaşı ve bilişsel gelişimleri dikkate alınarak tasarlanmıştır. Tasarlanan materyallerin etkin kullanımını ölçmek üzere 161 öğrencinin katılımı ile deneysel bir çalışma yapılmış, elde edilen sonuçların öğrencilerin başarı düzeyini %15,5 oranında arttırdığı belirlenmiştir.