Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ilgaz, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İtici ve Çekici Faktörler ile Turist Tatmini ve Sadakati Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Ilgaz, Ali; Akmeşe, Halil
    Geçmişten günümüze kadar insanların neden sürekli seyahat ettikleri, turizm literatüründe sıklıkla sorgulanan önemli bir konu haline gelmiştir. İnsanların devamlı ikamet ettikleri yerlerden farklı bir yere seyahat etmelerini sağlayan unsurların ortaya çıkarılmasında motivasyon kavramının da rolünün olacağı fikriyle bu konuda pek çok teori ortaya atılmıştır. İnsanların neden seyahat ettiklerinin cevabı niteliğinde olan seyahat motivasyonlarıyla ile ilgili ortaya atılan bu teorik yaklaşımların başında itici ve Çekici Faktörler Teorisi gelmektedir. Teoride itici faktörler, bireyleri seyahat etmeye yatkın hale getiren sosyo-psikolojik motivasyon unsurlarını, çekici faktörler ise seyahat kararı veren bireyleri belirli bir destinasyona çeken faktörleri ifade etmektedir. Bu araştırmada seyahat motivasyonunu oluşturan itici ve çekici faktörler ile turist tatmini ve sadakati arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapısal eşitlik modelinin kullanıldığı araştırmada; itici faktörlerin "kaçış", "prestij sağlama", "ego tatmini", "eğlenme" ve "sosyalleşme ve iletişim kurma", çekici faktörlerin ise "altyapı", "çekicilik", "fiyat" ve "güvenlik" boyutları kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Büyükada'yı ziyaret eden toplam 412 yerli ve yabancı turist oluşturmuştur. Araştırma sonucunda itici ve çekici faktörlerin tüm alt boyutları ile turist tatmini ve turist sadakati arasında pozitif yönde bir bağlılık ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan itici faktörlerin "prestij sağlama", "ego tatmini", "eğlenme" ve "sosyalleşme ve iletişim kurma" boyutları ile çekici faktörlerin "çekicilik", "fiyat" ve "güvenlik" boyutlarının turist tatminini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca itici faktörlerin "kaçış", "prestij sağlama", "eğlenme" ve "sosyalleşme ve iletişim kurma", çekici faktörlerin "çekicilik", "fiyat" ve "güvenlik" boyutları ile turist tatmininin turist sadakatini etkilediği tespit edilmiştir.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder