Yazar "Jonuzi, Edmond" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul çağındaki öğrenciler için atlas tasarımı: Kuzey Makedonya örneği(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Jonuzi, Edmond; Selvi, Hüseyin ZahitArazilerin coğrafi gerçekliklerinin yorumlanması ve görselleştirilmesi ağırlıklı olarak haritaların kullanımıyla kolaylaştırılmaktadır. Bir yorumlama ve görselleştirme aracı olarak haritalar, etkili iletişim araçları olarak çok önemli bir rol oynamaktadır. Haritaların sık kullanımı, özellikle okullar başta olmak üzere çocukların eğitim bağlamında gözlemlenmektedir. Haritaların sunduğu görsel temsil, çocukların veya öğrencilerin çevrelerine ve mekânsal farkındalıklarına ilişkin bilgi edinmelerini ve beceriler geliştirmelerini sağlar. Bununla birlikte, özellikle profesyonel bir bakış açısıyla, çocuklar için haritalar derlerken ve tasarlarken dikkatli ve özenli davranmak zorunludur. Bu tür haritaların üretimi ve tasarımı, bilişsel gelişim de dahil olmak üzere çocukları etkileyen çeşitli faktörlere dikkat edilmesini ve bunların göz önünde bulundurulmasını gerektirir. Bu tez, Kuzey Makedonya'yı bir vaka çalışması olarak kullanarak, ilkokul öğrencileri için özel olarak tasarlanmış bir atlasın tasarımına ve geliştirilmesine odaklanmaktadır. Bu atlas'ın genel amacı, 7 ila 10 yaş arası öğrencilere Kuzey Makedonya'nın coğrafyası, tarihi, kültürü, ekonomisi, turizmi ve toplumunun çeşitli yönlerini tanıtan etkileşimli ve ilgi çekici bir eğitim aracı sağlamaktır. Atlas, siyasi, idari, bölgesel, fiziksel, turizm ve ekonomik, tarımsal, çiftçilik ve iklim konularını kapsayan çok çeşitli tematik haritaları kapsamaktadır. Ayrıca, genç öğrenciler için erişilebilirliği, netliği ve ilgiyi artırmak amacıyla işaretler, tablolar ve çıkartmalar gibi çeşitli grafik bileşenleri ve illüstrasyonları da içermektedir. Bu atlasın oluşturulması ve geliştirilmesi için kapsamlı bir literatür taraması yapılmış, sosyal bilimler kitapları ve daha önce yayınlanmış atlaslar da dahil olmak üzere mevcut eğitim materyalleri değerlendirilmiş ve incelenmiştir. Atlas, etkinliğini değerlendirmek amacıyla Kuzey Makedonya'daki dört ilkokulda test edilmiştir. Değerlendirme süreci, atlas için özel olarak tasarlanmış işaretlerin kullanıldığı bir başlangıç testini kapsamaktadır. Ardından, aynı dört okulda yapılan bir ön test ve bir son test, kontrol grubu olarak bilinen atlas sunumuna katılmayan öğrencilerin önceki genel bilgilerini değerlendirmiştir. Deney grubu olarak bilinen, atlas sunumuna ve atlasla etkileşimli uygulamalara katılan öğrencilerle yapılan bir ön test ve son test de değerlendirilmiştir. Bu amaçla t-testleri de kullanılmıştır. Ayrıca, aynı okullardaki ilkokul öğretmenlerine atlas ön ve son bir anket uygulanmıştır. Test ve anketten elde edilen sonuçlar kapsamlı bir şekilde incelenmiş, işlenmiş, değerlendirilmiş ve temsili tablolar ve ayrıca yanıt yüzdelerini gösteren grafikler kullanılarak teze dahil edilmiştir. Analiz sonuçları, atlas'ın genç öğrenciler için bir eğitim aracı olarak etkinliğinin ve katılım değerinin altını çizen genel olarak olumlu bir yanıta işaret etmektedir. Sonuçlar, atlas'ın kullanımının öğrencilerin öğrenme kabiliyetlerinde ortalama %31,45 oranında bir artışa yol açtığını ortaya koymaktadır.