Yazar "Karabulut, Nihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of Emotional Socialization Behaviors of Mother-Fathers and Social Skills of Preschool Children(Turkish Education Assoc, 2016) Secer, Zarife; Karabulut, NihanIn this study, emotional socialization behaviors of mother-father and social skills of preschool children were investigated. 363 children as 185 (51%) boys and 178 (49%) girls and their parents were included in the study. The Coping with Children's Negative Emotions Scale and Social Skills Evaluation Scale were used as data collection tool in the study. The data were analyzed by using Multivariate Analysis of Variance and Multivariate Analysis of Regression techniques. As a result of the study, it was found that emotional socialization behaviors of the parents varied depending on the child's gender and mother-fathers' educational levels. Additionally, it was also concluded in the study that emotional socialization behaviors of the parents were a significant predictor of social skills of preschool children. In accordance with the results of the study, it is recommended to provide parents with trainings on socializing children's negative emotions.Öğe Analysis of Emotional Socialization Behaviors of Mother-Fathers and Social Skills of Preschool Children(Turkish Education Assoc, 2016) Secer, Zarife; Karabulut, NihanIn this study, emotional socialization behaviors of mother-father and social skills of preschool children were investigated. 363 children as 185 (51%) boys and 178 (49%) girls and their parents were included in the study. The Coping with Children's Negative Emotions Scale and Social Skills Evaluation Scale were used as data collection tool in the study. The data were analyzed by using Multivariate Analysis of Variance and Multivariate Analysis of Regression techniques. As a result of the study, it was found that emotional socialization behaviors of the parents varied depending on the child's gender and mother-fathers' educational levels. Additionally, it was also concluded in the study that emotional socialization behaviors of the parents were a significant predictor of social skills of preschool children. In accordance with the results of the study, it is recommended to provide parents with trainings on socializing children's negative emotions.Öğe Anne - babaların duygusal sosyalleştirme davranışları ile okul öncesi çocukların akran ilişkileri(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016) Karabulut, Nihan; Seçer, ZarifeBu araştırmanın amacı, anne babaların duygusal sosyalleştirme davranışlarına (problem odaklı tepkiler, duygu odaklı tepkiler, duygu ifadesini kolaylaştıran tepkiler, küçümseyici tepkiler, cezalandırıcı tepkiler, ebeveynde sıkıntı tepkileri) göre okul öncesi çocuklarının akran ilişkilerinin (aşırı hareketlilik, başkalarına yardımı amaçlayan sosyal davranış, asosyal davranış, dışlanma, korkulu kaygılı olma, saldırganlık) farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezine bağlı temel eğitim kurumlarının anasınıfları ile bağımsız anaokullarına devam eden 36-72 aylık çocuklar arasından basit rastlantısal (random) örnekleme yöntemi ile seçilen 480 çocuk ve bu çocukların anne babaları oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" , "Çocukların Olumsuz Duygularıyla Baş Etme Ölçeği" ve "Ladd ve Profilet Çocuk Davranış Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde CHAID (Chi-squared Automatic Interaction Detection) (TREE) analizi uygulanmıştır.Araştırmanın bulguları doğrultusunda anne babaların konunun uzmanlarınca verilecek olan başta duygusal sosyalleştirme olmak üzere çocuğun gelişimi ve eğitimi konularında bilgilendirilmeleri gerektiği önerisi geliştirilmiştir.Öğe Anne-Babaların Duygusal Sosyalleştirme Davranışları İle Okul Öncesi Çocukların Sosyal Becerilerinin Analizi(2016) Seçer, Zarife; Karabulut, NihanBu araştırmada anne ve babaların duygusal sosyalleştirme davranışları ile okul öncesi çocukların sosyal becerileri incelenmiştir. Araştırmaya, 185 (%51) erkek, 178 (%49) kız çocuk olmak üzere 363 çocuk ve bu çocukların anne ve babaları dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, "Çocukların Olumsuz Duygularıyla Baş etme Ölçeği" ve "Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler, Çok Değişkenli Varyans Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, çocuğun cinsiyeti ve anne-babanın eğitim düzeyine göre anne-babaların duygusal bulunmuştur. Araştırmada ayrıca anne ve babaların duygusal sosyalleştirme davranışlarının okul öncesi çocukların sosyal becerilerinin anlamlı birer yordayıcısı olduğu sonucu da elde edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, anne ve babalara çocukların olumsuz duygularını sosyalleştirme ile ilgili eğitimler verilmesi önerisinde bulunulmuştur.