Yazar "Karauğuz, Güngör" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal Bilgiler öğretim programlarındaki eskiçağ tarihine ilişkin ögelerin incelenmesi (Türkiye, Çek cumhuriyeti, İngiltere, İrlanda cumhuriyeti, Singapur ve Abd New Jersey örneği)(2018) Karauğuz, Güngör; Özkaral, Tuğba CevriyeBu araştırmada Türkiye, Çek Cumhuriyeti, İngiltere, İrlanda Cumhuriyeti, Singapur ve ABD New Jersey’de uygulanan ilköğretim düzeyinde ve sosyal bilgiler kapsamındaki öğretim programları eskiçağ tarihi ögeleri açısından incelenmiştir. Ülkemizde yürürlükte olan sosyal bilgiler derslerinin daha verimli olması adına da bazı değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde, bir nitel araştırma tekniği olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ele alınan uygarlıklar açısından Türkiye, Çek Cumhuriyeti ve İngiltere öğretim programlarının daha çok kendi toprakları ve çevresine odaklandıkları; İrlanda, Singapur ve ABD’nin New Jersey eyaletinde ise programların daha evrensel bir bakış açısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca İrlanda, Singapur ve ABD’nin Jersey eyaletinde uygulanan sosyal bilgiler kapsamındaki öğretim programlarında öne çıkan farklı özellikler belirlenmiştir. Bu farklılıklar İrlanda’ya ait programda mitler vb. ögeler; Singapur’da sınıf dışı aktiviteler, ABD New Jersey’de ise farklı dünya dinlerinin ele alınmasıdır.Öğe Sosyal bilgiler öğretim programlarının Eskiçağ Tarihi konuları açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi(2016) Karauğuz, Güngör; Özkaral, Tuğba CevriyeBu çalışma; Türkiye, ABD (Kaliforniya), Kanada (Ontario) ve Estonya Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarının Eskiçağ tarihi konuları açısından incelenmesini ve bunların karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Benzerlik ve farklılıkların belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu noktadan hareketle, ülkemizde uygulanmakta olan Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin birtakım yeni fikirlerin oluşması ve uygulanması amaç edinilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye, ABD Kaliforniya, Kanada Ontario ve Estonya Sosyal Bilgiler dersi öğretim programları oluşturmaktadır. Veriler "doküman incelemesi" ile elde edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunda yer alan dokümanlar bilgisayar ve internet kullanılarak elektronik bir formatta elde edilmiştir. Ayrıca, özgünlüğün sağlanması için bu dokümanlara ülkelerin Eğitim Bakanlıklarının resmî internet sitelerinden ulaşılmıştır. Verilerin analizinde, bir nitel araştırma tekniği olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Dokümanlar yoluyla elde edilen veriler araştırma sorularının ortaya koyduğu temalara göre düzenlenmiş, tablolar hâlinde okuyucuya sunulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında; ülkelerin Sosyal Bilgiler öğretim programlarında en çok Mezopotamya, Yunan ve Roma uygarlıklarına yer verdikleri tespit edilmiştir.