Yazar "Kesici, Şahin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Affedicilik ve Duyguları Yönetme Becerisi Arasındaki Çoklu İlişkinin İncelenmesi(2017) Özteke Kozan, Hatice İrem; Kesici, Şahin; Baloğlu, MustafaBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin affedicilik düzeyleri ile duygularıyönetme becerileri arasındaki çoklu ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Buamaçla ilişkisel tarama modeli kullanılan araştırmanın örneklemini üniversiteeğitimlerine devam eden ve kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş 161’ikadın 94’ü erkek toplam 255 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasındakişisel bilgi formunun yanı sıra, Heartland Affetme Ölçeği ve DuygularıYönetme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde kanonikkorelasyon yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre değişkenlerarasındaki kanonik korelasyon .44 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar,duygularını daha yüksek düzeyde sözel ifade ve gösterme, olumsuz beden tepkilerinikontrol etme, başa çıkma ve öfkeyi yönetme becerilerinin daha yüksekÖğe Mutluluğun Önündeki Engel: Erken Dönem Uyumsuz Şemalar(2018) Yalçın, Süleyman Barbaros; Kavaklı, Mehmet; Kesici, Şahin; Ak, MehmetBu araştırmada, bireylerin erken dönem uyumsuz şemalarının mutluluk düzeylerini yordayıp yordamadığı ve hangi erken dönem uyumsuz şemaların mutluluğun önünde engel olabileceğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 198'ü (%78,3) kız, 55'si erkek (%21,7) olmak üzere toplamda 253 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Hills ve Argyle, (2002) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Doğan ve Çötok (2011) tarafından yapılan Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu ile Young (1994) tarafından geliştirilen Türkçe geçerlik ve güvenirliği Soygüt, Karaosmanoğlu ve Çakır (2009) tarafından yapılan Young Şema Ölçeği-Kısa Form 3 kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen sonuçlara göre, mutluluk ile tehditler karşısında, dayanıksızlık, karamsarlık, başarısızlık, sosyal izolasyon, duyguları bastırma, onay arayıcılık ve yetersiz özdenetim erken dönem uyumsuz şemaları arasında negatif yönde anlamlı düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır. Üniversite öğrencilerinin karamsarlık ve başarısızlık erken dönem uyumsuz şemalarının ise mutluluk düzeylerini yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın katılımcıları olan genç öğrencilerin karamsarlık ve başarısızlık erken dönem uyumsuz şemalarının giderilmesi için aileler, öğretmenler ve ruh sağlığı çalışanları birlikte çalışmalı, koruyucu tedbirler anlamında ise eğitim sistemlerinin gözden geçirilmesinin gerektiği düşünülmektedir.