Yazar "Keskin, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe EARLY AND LATE TERM MICROSURGICAL FREE FLAP RECONSTRUCTION AND RISKS IN HIGH VOLTAGE ELECTRICAL INJURY(Carbone Editore, 2013) Karabekmez, Furkan Erol; Duymaz, Ahmet; Tosun, Zekeriya; Keskin, Mustafa; Savaci, NedimThe aim of the study is to discuss and compare the early and late micro vascular flap reconstruction's outcomes, importance, risks, advantages and disadvantages with review of our 13 high voltage electrical burn injury cases. Medical records have been reviewed for electrical burns in last three years. 13 cases fitting the criterion were included into the study. Four of them have been hospitalized for late complication such as severe contracture; nine of them have been hospitalized for acute treatment. Five patients had latissimus dorsi muscle flap, three patients had parascapular flap, two patients had latissimus dorsi and scapula osteomusculo-cutaneous flap, two patients had reams abdominis musculocutaneous flap, and one patient had parascapular and scapular flap. Early reconstruction applied group showed a significant difference regarding to flap failure rates. Electrical injuries are more complex than regular burn injuries related with heat, and the reconstruction of these cases also should be special. One of the most important factor for free flap viability in electrical injury cases is surgery timing. All of the complications were seen in the patients who had surgery at 12th and 19th days after the electrical injury. No complication has seen in the group of patients who had surgery on late term period. However microsurgical reconstruction should be considered to cover exposed bony tissues on the extremities in the short term period in order to prevent possible limb shortening procedures.Öğe ORBITAL VENOUS MALFORMATION COMPLIATING WITH PERGNANCY: CASE REPORT(Medknow Publications & Media Pvt Ltd, 2012) Karamese, Mehtap; Selimoglu, M. Nebil; Toksoz, Mustafa Rasid; Sutcu, Mustafa; Keskin, MustafaIntroduction: One of the reason of orbital masses are vascular malformation. Vascular malformation grows up during pregnancy. Case: Here, we presented a 32-years-old patient with venous hemangioma which became symptomatic during pregnancy and required surgical intervention. Conclusion: In this case, we discussed here the terminology of venous malformation and cavernous hemanjioma. Progress and treatment of venous malformations during pregnancy are also discussed.Öğe Yetişkinlerde dönüşümsel öğrenme(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Keskin, Mustafa; Sönmez, IşılSanayinin hızlı gelişimi, bilgi teknolojilerindeki ilerlemeler ve sosyal değişim ile birlikte yetişkin eğitimi oldukça önemli hale gelmiştir. Hızlı değişen şartlara en iyi uyumu sağlamak için sanayinin, bilgi teknolojilerinin ve sosyal hayatın en aktif katılımcıları olan yetişkinlerin bu değişime ayak uydurması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu durum yetişkinlerin öğrenme ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik yetişkin eğitim programlarının ve yetişkin öğrenme teorilerinin gelişmiş ülkelerde ön plana çıkmasını sağlamıştır. Dönüşümsel öğrenme, yetişkinlerin varsayımları üzerine yaptıkları eleştirel yansıma sonucu referans çerçevelerinin dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Yetişkinlerin öğrenmeleriyle ilgili teori ve araştırmalar incelendiğinde yetişkinlerin öğrenme biçimlerinin çocuklardan farklı olduğu görülmektedir. Gelişim kuramlarına bakıldığında da yetişkinlerin çocuklardan çok farklı özelliklere sahip olduğu görülmektedir. O halde yetişkinlere öğretmede kullanılacak yöntemler ve uygulanacak öğretim programları da çocuklarınkinden farklı olmalıdır. Bu amaçla bu araştırmada yetişkin öğrenmesiyle ilgili önde gelen teori ve araştırmalar ışığında yetişkinlerde dönüşümsel öğrenmenin nasıl gerçekleştiği ve öğrenme esnasında yaşanan süreçler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Yetişkin eğitimi üzerine yapılan araştırmalara bakıldığında dönüşümsel öğrenme üzerine çok az sayıda araştırmanın olduğu ve bunların içerisinde dönüşümsel öğrenme esnasında yaşanan süreçleri derinlemesine inceleyen bir araştırmanın olmadığı görülmüştür. Bu araştırmada yetişkinlerde dönüşümsel öğrenmenin nasıl gerçekleştiği ve süreçleri gerekçeleri ile birlikte ortaya konulmuştur. Araştırma modeli olarak nitel araştırmalarda derinlemesine anlamları ortaya çıkarmada etkili olan fenomenoloji deseni kullanılmış ve veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilmiştir. Görüşmeler ses kaydı olarak kayıt altına alınmış ve elde edilen ham veriler Miles-Huberman etkileşimli modeli ile analiz edilmiş ve güvenirliği sağlamak için Miles ve Huberman tarafından önerilen veri setinin farklı kodlayıcılar tarafından kodlanması sağlanmıştır. Diğer kodlayıcılarla % 86 oranında görüş birliği sağlanmış ve araştırmanın içsel tutarlılığı ortaya konmuştur. Sonuçların doğrulanmasından sonra oluşturulmuş olan temalara diğer kodlayıcıların da görüşleri dikkate alınarak son hali verilmiştir. Bulgular 16 tema altında betimsel bir anlatım ile sunulmuş ve sık sık doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Bunun yanında ortaya çıkan temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda dönüşümsel öğrenme deneyimi yaşayan yetişkinlerin yaşadıkları süreçler dönüşümsel öğrenme teorisinde belirlenmiş olan 10 aşamaya çok büyük oranda benzediği görülmüştür. Araştırma dönüşümsel öğrenmenin geleneksel görüşlerinin yanında farklı bakış açılarının da etkisini ortaya koymuştur. Araştırmanın sonunda, başta dönüşümsel öğrenme olmak üzere yetişkin öğrenmesinin hem akademik çevrelerde hem de milli eğitim politikasını belirleyen siyaset ve bürokraside yeterli öneme sahip olmadığı görülmüştür. Bu sebeple öneriler kısmında görülen eksikliklerle ilgili yüksek öğretim kurumlarına, Milli Eğitim Bakanlığına ve araştırmacılara öneriler getirilmiştir.