Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kibici, Volkan Burak" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi A.B.Dallarında çalıştırılan viyola eserlerinin lisans düzeyinde kullanım durumlarının incelenmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2014) Kibici, Volkan Burak; Kutluk, Özer
    Bu araştırmanın genel amacı, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği programında uygulanan viyola eğitiminde kullanılan evrensel nitelikteki eserlerin verildikleri lisans düzeylerindeki kullanım durumlarını belirlemek ayrıca Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki öğretim elemanlarının viyola öğretimi ile ilgili görüş ve düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma Eğitim Fakülteleri müzik eğitimi programlarının ön gördüğü viyola eğitiminde kullanılan eserlerin viyola eğitimcileri tarafından lisans öğrencilerinin gelişimine katkı sağlamayı amaçlaması bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dallarının viyola eğitimi derslerinde kullanılan viyola eserlerinin incelenmesine yönelik betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Genel olarak viyola eğitimcileri öğrencilerin Güzel Sanatlar Liselerinde teknik anlamda yanlış ve yetersiz eğitim gördüklerini, viyola eğitimi verecek öğretim elemanının aldığı eğitimin çok önemli olduğunu ancak lisans düzeyinde ortak bir dört yıllık program olmadığını, öğrencilerin düzeyine ve teknik müzikal gelişimine uygun eserler seçilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul müfredatına uygun müzik dersi eğitim yazılım programının geliştirilmesi ve uygulanmasının değerlendirilmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Kibici, Volkan Burak; Gökbudak, Zehra Seçkin
    Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf müzik dersinde uygulanan bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarının öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma gerçek deneme modellerinden biri olan kontrol gruplu öntest-sontest modeli temel alınarak yürütülmüştür. Çalışmanın amacına uygun olarak Afyon Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilkokulda araştırma uygulaması için izinler alınmıştır. Araştırmanın kontrol grubunda 11 kız 9 erkek öğrenci, deney grubunda ise 10 erkek 10 kız öğrenci yer almıştır. Deney grubunda uygulanmak üzere bilgisayar destekli öğretim yazılımı geliştirilmiştir. Bu amaçla ilköğretim müfredatına uygun dördüncü sınıf müzik dersi kazanımlarının uygulanmasına katkı sağlayan müzik dersi eğitim yazılım programı geliştirilmiştir. Bu kapsamda 'Ritim ve Ezgi Oluşturalım' öğrenme alanından 2, 'Farklı Ritmik Yapılar' öğrenme alanından 3 kazanım ve son olarak 'Dans Edelim' öğrenme alanından ise 1 kazanımla ilişkili içeriği örnekleyen ve etkinliğe dönüştüren bir plan hazırlanmıştır. Daha sonra ilgili öğrenme alanları ve kazanımları temsil eden ve örnekleyen, çocukların hazırbulunuşluk düzeylerine uygun, onları dikkatlerini çeken ve etkinliklere motive eden bir ders yazılımı hazırlanmıştır. Deney ve kontrol grubunda 9 ders saati boyunca öğretim etkinlikleri gerçekleşmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve ilkokul müzik dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Grupların başarı testi ve tutum ölçeği puanlarını karşılaştırmak için Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, deney grubunda uygulanan bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının mevcut öğretim programına göre dördüncü sınıf öğrencilerinin müzik ders başarını artırmada daha etkili olduğunu ve müzik dersine yönelik olumlu tutum geliştirmelerine daha fazla katkı sağladığını göstermiştir. Ayrıca, bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının dördüncü sınıf müzik öğretim programına göre, öğrenilenlerin kalıcılığını sağlama konusunda daha etkili olduğu gözlenmiştir.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder