Yazar "Koç, Hayri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının çözüm odaklı yaklaşım ve mizah tarzları açısından incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016) Koç, Hayri; Arslan, CoşkunBu araştırmada üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme yaklaşımları, çözüm odaklı yaklaşım ve mizah tarzları açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan Üniversitesinin Eğitim Fakültesi, İlahiyat Fakültesi ve Fen Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma bu fakültelerin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte olan ve tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 542 kız ve 231 erkek olmak üzere toplam 773 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Üniversite öğrencilerinin problem çözme yaklaşımlarını belirlemek amacıyla "Kişilerarası Problem Çözme Envanteri" , çözüm odaklı yaklaşımlarını belirlemek amacıyla "Çözüm Odaklı Envanter" ve mizah tarzlarını belirlemek amacıyla "Mizah Tarzları Ölçeği" kullanılmıştır.Verilerin analizinde kişilerarası problem çözme yaklaşımları ile çözüm odaklı yaklaşım arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için ayrıca kişilerarası problem çözme yaklaşımları ile mizah tarzları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı Tekniğinden yararlanılmıştır. Çözüm odaklı yaklaşım ve mizah tarzlarının kişilerarası problem çözme yaklaşımlarını yordayıcı gücünü belirlemek amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi tekniği kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre problem çözme yaklaşımları ile çözüm odaklı yaklaşım arasında ayrıca problem çözme yaklaşımları ile mizah tarzları arasında anlamlı düzeyde ilişkiler ortaya çıkmıştır. Yapılan regresyon analizinde çözüm odaklı yaklaşım ve mizah tarzları, kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının tümünü (probleme olumsuz yaklaşım, yapıcı problem çözme, kendine güvensizlik, sorumluluk almama, ısrarcı- sebatkâr yaklaşım) anlamlı düzeyde yordamaktadır. Elde edilen sonuçlar dâhilinde tartışma ve önerilere yer verilmiştir.Öğe Uyumsuz düşünce tarzları ve duygusal dışavurum arasındaki ilişkide yalnızlığın aracı rolü(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Koç, Hayri; Arslan, CoşkunBu araştırmada uyumsuz düşünce tarzları ve duygusal dışavurum arası ilişkide yalnızlığın aracı rolü incelenmiştir. Araştırma üniversite öğrenimi gören 1042 [776'sı (%74.5) kadın ve 266'sı (%25.5) erkek, Yaş ranjı = 17-28, Yaş ort = 20.02, Yaşss = 1.69] genç yetişkininin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla "Kişisel Bilgi Formu", duygusal dışavurumlarını ortaya koymak için "Berkeley Duygusal Dışavurum Ölçeği", uyumsuz düşünce tarzlarını belirlemek için "Uyumsuz Düşünce Tarzları Ölçeği" ve yalnızlık düzeylerini belirlemek amacıyla ise "UCLA Yalnızlık Ölçeği Kısa Form" kullanılmıştır. Araştırmada veriler yapısal eşitlik modeliyle analiz edilmiştir. Ayrıca dolaylı etkinin anlamlığını test etmek için bootstrapping yöntemi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen yapısal eşitlik modeli sonucunda yalnızlığın uyumsuz düşünce tarzları ve duygusal dışavurum arasındaki ilişkide kısmi aracı role sahip olduğu bulunmuştur. Başka bir ifadeyle uyumsuz düşünce tarzları hem doğrudan hem de yalnızlık aracılığıyla duygusal dışavurumu yordamaktadır. Ayrıca bootstrapping yöntemi sonucu da bu dolaylı etkinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Bulgular ilgili alan yazın bağlamında tartışılmış ve gelecekte gerçekleştirilecek olan araştırmalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.