Yazar "Korucu, Ağah Tuğrul" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BİT Yeni Teknolojiler–Dijital Beceriler konulu Erasmus+ Okul Eğitimi Personel Hareketliliği (KA101) projelerinin etkililiğine ve sınıf içinde uygulanabilirliğine ilişkin katılımcı görüşleri(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Tokgöz, Mehmet; Korucu, Ağah TuğrulBu araştırmanın amacı, AB eğitim programlarından olan Erasmus+ ana eylem 1 okul eğitimi personel hareketliliği KA101 alanında yürütülen BİT-yeni teknolojiler–dijital beceriler konulu projelerde yer almış öğretmen ve idarecilere olan katkısının saptanması olmuştur. Bu araştırmada karma araştırma yöntemi benimsenmiş olup iç içe karma desen kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel verilerin toplanması için görüşme formu ve nicel verilerin toplanması için ise araştırmacı tarafından oluşturulmuş BİT Yeni Teknolojiler–Dijital Beceriler Temalı Erasmus+ Okul Eğitimi Personel Hareketliliği (KA101) Projelerinin Etkililiğine ve Sınıf İçinde Uygulanabilirliğine İlişkin Katılımcı Görüşleri anketi kullanılmıştır. Araştırma grubunu Konya il merkezi ve ilçelerinde farklı okul ve kademelerde 2014-2020 yılları arasında BİT Yeni Teknolojiler–Dijital Beceriler temalı Erasmus+ projesi yürütmüş öğretmen ve idareciler oluşturmaktadır. Nicel verilerin toplanması için 52 katılımcının ve nitel verilerin toplanması için de 10 katılımcının görüşü alınmıştır. Nicel verilerin analizi için veriler SPSS 26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilere görüşme notları ve video kaydı ile ulaşılmış ve veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların proje sonrasında yeni öğretim yöntem ve tekniklerini öğrendiklerini ve bunları sınıflarında uygulamaya başladıkları sonucu ortaya konmuştur. Ayrıca katılımcıların aldıkları eğitimin yenilikçi olduğu, dijital becerilerini geliştirdiği, okulda eğitimin kalitesini artırdığı, kalıcı öğrenmeyi sağladığı ve bunun da katılımcıların motivasyonunu artırdığı gözlemlenmiştir. Diğer yandan verimli proje yürütme süreci olan okulların yeni projelerde yer alma motivasyonunun yüksek olduğu ortaya konmuştur. Ancak katılımcıların dijital becerilerinin artırılmasında cinsiyet, yaş, branş ve kıdem yılı bakımından yapılan analizlerde branş öğretmenlerinin aldıkları puanlar sınıf öğretmenlerine göre yüksek olmasına rağmen istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşmadığı sonucu çıkmıştır. Benzer şekilde alınan eğitimlerle elde edilen yeni becerilerin sınıfta uygulanmasında katılımcıların okul türü, yaş, cinsiyet ve kıdem yılı bakımından yapılan analizlerde ortaokul öğretmenlerinin uygulama konusunda diğer okul türlerine göre daha fazla uygulama yaptıklarına yönelik sonuçlar ortaya çıksa da istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşmadığı gözlemlenmiştir. Sonuç olarak öğretmen ve idarecilerin BİT Yeni Teknolojiler–Dijital Beceriler konulu Erasmus+ projelerinde yer almalarının dijital becerilerini geliştirdiği, yeni öğretim yöntem ve tekniklerini öğrendikleri, edindikleri becerileri sınıf ortamına aktarabildikleri ve bu sayede kalıcı öğrenmeye ve eğitimin kalitesinin artmasına olumlu katkı sağladıkları ortaya konmuştur.Öğe Secondary School Students' Feedback on Course Processing and Collaborative Learning with Web 2.0 Tools-Supported STEM Activities(2018) Bolatlı, Zafer; Korucu, Ağah TuğrulThe aim of our work is to develop STEM activities supported by Web 2.0 tools and to examine the opinions of the students about collaborative learning method. The study group consists of six girls and six boys from seventh class secondary school students of Konya Selçuklu Sancak Secondary School in 2016-2017. Necessary corrections on STEM activity, developed by the researchers, were made by taking the opinions of 3 field experts and 1 language expert. This research is a descriptive study in qualitative structure. Semi-structured interview forms and video images were used to collect qualitative data. Video recording was conducted to gather opinions, behaviors and experience of using Web 2.0 tools on students' educational environment. According to the results of the training, the students expressed a positive opinion about STEM education method. It has been seen that students were having fun while using Web 2.0 tools and performing group work in the developed teaching environment. In addition, 10 students were positive about the collaborative teaching environment and 2 students were negative. Students stated that group work was useful when performing animation. The use of Web 2.0 tools increased the attention and motivation of the students.Öğe Sınıf Eğitimi Öğretim Elemanlarının Web 2.0 Araçlarına Yönelik Görüşleri(2017) Korucu, Ağah Tuğrul; Karalar, HalitBetimsel nitelikteki bu çalışmanın amacı temel eğitim bölümü, sınıf eğitimi anabilim dalı öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Türkiye'deki farklı üniversitelerde sınıf öğretmenliği bölümünde görev yapan on öğretim elemanının katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, veri toplama araçları olarak demografik bilgi formu ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretim elemanlarının genel olarak, (a) Web 2.0 araçlarını öğretimsel içerikleri öğrencilere dağıtmak amacıyla kullandıkları; (b) işbirliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturmak için kullanılabilecek Web 2.0 araçlarını yeterince kullanmadıkları ve gelecekte de kullanmak istemedikleri; (c) Web 2.0 araçlarını kullanırken teknolojik ve pedagojik boyutta sorunlar yaşadıkları; (d) Web 2.0 araçlarını, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarında etkin olarak kullanabilmeleri için ise hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları sonuçlarına ulaşılmıştır.