Yazar "Kurt, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabının sosyal beceri açısından incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Kurt, Elif; Mentiş Taş, AyşeToplumun bir parçası olan insanın toplum yaşamında sağlıklı bir şekilde bulunmasında sosyal ilişkilerin önemi büyüktür. Kişiler arası sosyal ilişkilerin sağlıklı ilerlemesini sağlayacak faktörlerden olan sosyal becerilerin insanlara kazandırılması gerekmektedir. Bu bağlamda araştırma, ilkokulda öğrencilerin kullandıkları önemli materyallerden olan ders kitaplarının söz konusu becerilerin kazandırılmasındaki etkinliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma sorusu 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve bu program doğrultusunda hazırlanmış 2021-2022 eğitim öğretim yılında kullanılan ilkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabının sosyal beceriler açısından incelemesi olarak belirlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmada incelenmesi planlanan olgu ve olaylara ilişkin kanıtlar sunan materyallerin gözden geçirilmesine imkân tanıyan doküman incelemesi yaklaşımı kullanılmıştır. Doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler betimsel yaklaşım ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, programda yer alan özel amaçlar, temel beceriler, değerler eğitimi, öğrenme alanları, 4. Sınıf kazanımları ve kazanımlar doğrultusunda hazırlanan 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının ilgili metin, görsel, etkinlik ve soruların sosyal beceriler kapsamı içerisinde yer alan becerilerden en fazla; ilk kazandırılacak beceriler, grupla bir işi yürütmeye yönelik beceriler, plan yapma ve problem çözme becerileri yer alırken aynı zamanda duygulara yönelik beceriler ve saldırgan davranışlarla başa çıkmaya yönelik becerilerin de yer aldığı görülmüştür. Ayrıca stres durumlarıyla başa çıkma becerilerinin yer almadığı belirlenmiştir.Öğe Hyperconnecitivity between dorsal attention and frontoparietal networks predicts treatment response in obsessive-compulsive disorder(Elsevier Ireland Ltd, 2024) Bakay, Hasan; Ulasoglu-Yildiz, Cigdem; Kurt, Elif; Demiralp, Tamer; Tukel, RasitObsessive-compulsive disorder (OCD) presented with repetitive obsessions and/or compulsions were associated with disrupted resting-state functional connectivity (rs-FC). To investigate the pharmacological treatment effect on rs-FC changes in OCD patients we conducted the seed-to-voxel FC analyses using dorsal attention network (DAN), default mode network (DMN), salience network (SN) and frontoparietal network (FPN) and basal ganglia seeds. Twenty-two healthy subjects and twenty-four unmedicated OCD patients underwent resting-state functional magnetic resonance imaging. Patients were rescanned after 12 weeks of escitalopram treatment. We found increased FC both within the DAN and between the DAN and the FPN which was ameliorated after medication and correlated significantly with the clinical improvement in obsession scores. We also observed an anti-correlation between the left caudate and the supplementary motor area in unmedicated OCD patients which also normalized with treatment. Results further showed treatment related normalization of orbitofrontal cortex hyperconnectivity with DMN and hypoconnectivity with DAN whereas aberrant FC between the SN and visual areas appears to be a medication effect. We suggest that DAN to FPN hyperconnectivity which is positively correlated with clinical improvement in obsession scores at pre-treatment stage in present study has a potential for being a neuroimaging marker to predict the treatment response in OCD.