Yazar "Meydan, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dede Korkut Destanlarının Kültür Coğrafyası(2016) Buldur, Adnan Doğan; Meydan, Ali; Güngör, ŞenayDede Korkut Destanları, Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Tarihi ve Türk Kültürü açısından son derece önemlidir. Bu destanlarda Türk dünyası içerisinde çok önemli bir yere sahip olan Oğuzlar'ın, Orta Asya'dan itibaren Anadolu'ya yerleştikleri süre boyunca gerek çevrelerindeki düşmanlarıyla yaptıkları savaşlar, gerekse kendi iç çekişmeleri ve kahramanlıkları anlatılır. Bu çalışmada, Dede Korkut destanlarındaki kültürel coğrafya unsurlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, bir durumu kendi sınırları içinde analiz etmek amacıyla durum çalışması yöntemiyle yürütülmüş, veri toplama aracı olarak da doküman analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada tespit edilen kültürel coğrafya unsurlarının destanlarda nasıl geçtiği hakkında metin örnekleri verilmiştir. Kültürel coğrafya unsurlarını oluşturan din, aile ve toplum yapısı, günlük hayat, ekonomik özellikler, tabiat sevgisi, eğlenceler, yeme içme alışkanlıkları, avlanma ve savaşlar gibi hususlar destanların içerisinde farklı özellikleriyle yer almaktadır. Bütün bunlar Oğuzların yaşadıkları bölgenin coğrafi özellikleri ile oluşturdukları kültürleri arasındaki ilişkiyi de ortaya koyar. Ok atmak, ata binmek, avlanmak, güreşmek gibi sporları ve eğlenceleri, bu hareketli yaşamı ve mücadeleci bir toplum olmalarını destekleyen kültürel unsurlardır.Öğe Ecology-Based Nature Education Projects Participatory Levels of Meeting Expectations(Marmara Univ, 2012) Meydan, Ali; Bozyigit, Recep; Karakurt, MusaWithin the scope of Nature Education project by TUBITAK Science Department, which aims to provide a wide ecology vision to young research assistants from different departments, master and doctorate students and scoutleader teachers; the love of science with teaching the nature language, the opportunity of application and use of this current scientific knowledge; in July, 2008, 2009 and 2010 the Project of Ecology-Based Nature Education around Konya and Beysehir Lake National Park were be carried out. The study were be carried out in July, 2008, 2009 and 2010; with the Project of Ecology-based Nature Education around Konya and Beysehir Lake National Park. There were be nearly 85 participants. In the research, qualitative and quantitative research methots were used together. Data collection instrument were used forms sentence of 20 survey and 3 open-ended questions consisting, the resulting data were analyzed using SPSS program. With the answers, some codes were be created and these codes were be commented by the researchers. At the end of this research, Nature Education projects from the Project participants' expectations are met and reached the conclusion that they leave large ecological vision of winning.Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının '100. Yılda Çanakkale' kavramına ilişkin görüşleri(2016) Akkuş, Akif; Meydan, Ali; Buldur, Adnan Doğan1915 Şubat ayında, I. Dünya Savaşı'nda İngiliz Deniz Bakanı Winston Churchill başta olmak üzere İngilizlerin ısrarı ile başlayan ve İtilâf kuvvetlerinin Çanakkale Boğazı'nda Türklere yenilerek Ocak 1916'da geri çekilmelerine kadar yaklaşık 10 ay süren Çanakkale savaşları Türk tarihinin dönüm noktalarından biridir. Savaştan 100 yıl sonra ise Çanakkale ruhunu anlamak, anlamlandırmak ve hissetmek geride kalan yıllara göre çok daha önemlidir. Yapılandırmacı yaklaşımın en önemli unsurlarından biri olan kavramlar, olgu, olay ve unsurları açıklamak ve bir düşünceyi somutlaştırması açısından son derece önemlidir. Kavram benzer nesneleri, insanları, olayları, fikirleri ve süreçleri diğer gruplardan ayırt etmeyi sağladığı gibi, diğer grup, varlık, olay, fikir ve süreçlerle ilişkiler kurmaya da yardım eder. Bu kavramların ve bu kavramlarla ilişkili olgu ve olayların zihinlerde zamanında ve etkili bir şekilde yapılandırılması çok sayıda problemin de çözülmesini beraberinde getirir. Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin '100. Yılda Çanakkale' kavramına ilişkin görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1. sınıfta okuyan 33 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma metodolojisi benimsenmiş olup, olgu bilim deseninde yürütülmüştür. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan 6 sorudan oluşan açık uçlu soru formudur. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle incelenmiş, verilen cevaplar doğrultusunda kodlar oluşturulmuştur, oluşan kodlar ilişkilendirilerek, öğrencilerin görüşleri yorumlanmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrencilerin '100. Yılda Çanakkale' kavramı ile milli birlik ve beraberlik, vatanseverlik, bağımsızlık, barış gibi değerlerle ilgi kurmaları son derece önemlidir.