Yazar "Mutu, Orhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 Salgını Turizm İşletmelerinin Gastronomi Turizmi Etkinliklerine Katılma Niyeti: Silivri İlçesi Örneği(2022) Mutu, Orhan; Sormaz, ÜmitGünümüz turizm kavramı içerisinde yürütülen etkinliklerden biri olan festivaller düzenlendiği destinasyonun vazgeçilmez bir parçasıdır. Gastronomi festivalleri; diğer festivallerin bir türü olarak ön plana çıkan yiyecek ve içecek temalı etkinliklerdir. Bu alanda yapılan çalışmalar tarandığında gastronomi festivallerinin bölgenin ekonomisine, destinasyon imajına, yerel kimliğine ve tanınırlığının artmasına katkıda bulunan önemli bir unsur olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların çoğunluğunda festivallere katılan misafirler ya da yerel halkın görüşleri alınarak festivaler hakkında bir görüşe varılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada; gastronomi festivali düzenlenen bölgede faaliyet gösteren turizm işletmelerinin katılım durumları, festivalden beklentileri, motivasyon düzeyleri ve festivale katkıları ölçülmeye çalışılmıştır. Turizm işletmeleri bu etkinliklere katılarak hem markalarının imajını arttırıp hem de yerel üreticiyi destekleme şansına sahiptirler. Bu doğrultuda çalışma kapsamında; İstanbul ili Silivri ilçesinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinin düzenlenen gastronomi festivallerine Covid-19 salgını sonrasında bakış açılarını, katılma niyetlerini belirlemek ve memnuniyet düzeylerini ölçmek, işletmelerin katılmama nedenlerini tespit etmek amaçlanarak yenilikçi çözümler üretmek hedeflenmiştir. Araştırma; zaman, maliyet, erişilebilirlik ve Covid-19 pandemi süreci kısıtları göz önünde bulundurulmuştur. Bu nedenle Silivri ilçesinde pandemi sürecinde faaliyet gösteren turizm işletmeleriyle sınırlı tutulmuştur. Araştırma kapsamında, işletmelere nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği uygulanarak araştırma verileri elde edilmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Demografik bilgilerin yorumlanmasında (frequence), diğer bölümlerin yorumlanmasında (Frequence ve ANOVA) analizleri kullanılırken ölçeklerin yapı geçerliliğinin istenen düzeyde olup olmadığını belirlemek için toplam açıklanan varyans ve Cronbach Alfa değerinden yararlanılmıştır. Analiz edilen veriler incelendiğinde . İşletmelerin İstanbul'da düzenlenen gastronomi etkinliklerini takip etme durumu istatistiki olarak test edildiğinde işletmeler arası anlamlı fark olduğu (p>0.001), Türkiye'de düzenlenen turizm fuarlarına katılım durumu istatistiksel olarak değerlendirildiğinde, işletmeler arasında anlamlı fark (p>0.01) olduğu önemli görülen değerlerdendir.