Yazar "Okur, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hamdullah bin Hayreddin Efendi'nin "Fuyûzu'l-İtkân fî Vücûhi'l-Kur'ân" adlı eserinin tahkîki ve kıraat ilmi açısından değerlendirilmesi /(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Okur, Ahmet; Çiftci, AliTezimizde, Hamdullah bin Hayrettin Efendi'nin kıraat ilmine dair telif ettiği FUYÛZU'L-İTKÂN FÎ VÜCÛHİ'L-KUR'ÂN isimli eserini tahkik edip inceledik. İki ana bölümden oluşan tezimizin ilk bölümünde Hamdullah bin Hayrettin Efendi'nin hayatını ve eserlerini tanıttık. Hamdullah bin Hayrettin Efendi'nin kıraat ilminde âlim olmasının yanında edebiyat alanında eserlerinin olduğunu ve Ayasofya'da hatiplik görevini icra ettiğini gördük. İkinci bölümde FUYÛZU'L-İTKÂN FÎ VÜCÛHİ'L-KUR'ÂN isimli eseri değerlendirdik. Müellifin eseri, birçok kaynaktan yararlanarak şematik uygulama ile yazdığını belirttik. Ayrıca müellifin üç kıraat imamı جع يع خل rumuzlandırmasını ilk defa kulandığını ve sonraki dönemlere etkisinin günümüze kadar ulaştığını belirttik. Üçüncü bölümde ise bu kıymetli eserin tahkik edilmiş metnini verdik.Öğe Türkiye'de siyasal reklamların dijital medya üzerinden sunumu: Türkiye Yüzyılı reklamları üzerine bir inceleme(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Okur, Ahmet; Çağlak, UğurTeknolojinin gelişmesiyle birlikte iletişim faktörü, toplumu ve halkla iç içe olan bütün paydaşları doğrudan etkileyen bir unsur olmuştur. Bu etkileşimler siyasi alanda yeni bir stratejinin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Siyasi aktörler ve partiler, siyasal faaliyetlere katılan ve oy verme eyleminde bulunan hedef kitlelere ulaşmak ve onları etkilemek için siyasal iletişim araçlarını kullanmada farklı yollara başvurmuşlardır. Bu noktada siyasal reklamcılık faaliyetlerinin değeri kayda değer ölçüde artmış ve siyasal iletişimin önemli bileşenlerinden biri haline gelmiştir. Geçmişte siyasal reklamların aktarılmasında gazete, radyo ve televizyon gibi geleneksel kitle iletişim araçlarının önemli bir rolü bulunurken, günümüzde internet ve dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte siyasal reklamcılık, faaliyetlerini dijital platformlara doğru yöneltmiştir. Sosyal medya platformları, mobil uygulamalar ve diğer dijital araçlar, siyasi figürlerin halkla doğrudan iletişim kurmasına olanak tanıyarak siyasal reklamcılıkta yeni bir dönem başlatmıştır. Cumhuriyet'in 100. Yılına ithafen hazırlanan "Türkiye Yüzyılı" siyasal reklamları örneğinde, AK Parti ve Recep Tayyip ERDOĞAN'ın resmi Instagram hesaplarından yayınladıkları siyasal reklam videolarını biçim ve içerik yönünden analiz etmek üzere hazırlanan bu çalışma hem teorik hem de uygulama çerçevesinde üç bölümden oluşmaktadır. İnceleme çerçevesinde siyasal reklamları türlerine, yayın sürelerine, paylaşılma dönemlerine, vurgulanan konulara, lider kullanımına, görüntü, müzik ve ses unsurlarına vb. birçok değişken üzerinden analizleri yapılmıştır. Yapılan bu analizler sonucunda, siyasal partinin ve liderin seçim dönemine ilişkin uyguladığı siyasal reklamcılık faaliyetlerinin yüksek oranda pozitif türde videolardan oluştuğu görülmektedir. "Türkiye Yüzyılı" siyasal reklam videolarının çoğunluğunda milli değerler, dini göstergeler ve işçi-emekçi kullanımlarının olduğu görülürken, yüksek oranda logo ve slogan kullanıldığı da tespit edilmiştir. Öte yandan siyasal reklamların daha çok günümüz politikalarını işlediği ve bu konular arasında ulaşım, milli savunma-askeri, enerji-doğal kaynaklar ve konut-mimari konularının ön planda işlendiği saptanmıştır.