Yazar "Polat, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çağ Taksimi Konusunda Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri(2015) Taşer, Seyit; Polat, RecepÜlkemizde geçmişten günümüze sosyal bilgiler eğitimi sırasında, tarih konuları İlkçağ (M.Ö.3200-M.S.375), Ortaçağ , Yeniçağ ve Yakınçağ (1789-) şeklinde bir tasnifle verilmektedir. Bu sınıflandırmada belirtilen tarihler çeşitli kaynaklarda farklı biçimlerde gösterilebilmektedir. Ancak yakınçağdan günümüze doğru, yeni bir çağ isminin belirtilmemiş olması da dikkat çeker. Çağ taksimatı yapılırken dünya tarihini etkileyen önemli hadiseler göz önüne alınmıştır. Tabi ki tarih konularının ilkçağdan günümüze oldukça geniş bir çerçeve çizmesi, bu sınıflandırmayı gerektirmiş olabilir. Tarih konularının öğretiminde olduğu gibi tarihle ilgili lisans sonrası bilimsel alanlar da, buna göre oluşturulmuştur. Dolayısıyla çağ taksimi ile ilgili belirlenen tarihlerde tam bir açıklığın olmaması, bu konuda bir bütünlüğün tam olarak sağlanamaması, tarih konularının öğretiminde çağ taksiminin etkin kullanılmasında olumlu bir sonuç alınamaması gibi konuların değerlendirilmesi bu çalışmada amaçlanan hususlardır. Çağ taksimi ile ilgili olarak öncelikle genel yaklaşımları belirleyebilmek için, sosyal bilgiler öğretmenleri ile görüşme yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle oluşturulan açık uçlu sorular yöneltilmiş ve Ankara'nın Sincan ilçesinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri ile çalışılmıştır. Buradan elde edilen sonuçlar da göstermektedir ki; çağ taksimi, tarih konularının öğretiminde kullanılması gereklidir, fakat daha etkin kullanılması için çalışmalar yapılması mümkündür. Bu konuda ders kitapları ya da materyalleri üzerinde yeniden düzenleme yapılmalıdır. Bunun yanında, çağ taksiminin içeriği de ele alınmalı ve daha farklı bir tasnife gidilmelidir