Yazar "Solmaz, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitime empirik yaklaşımlar: Locke ve Spencer örneği(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2019) Solmaz, Mustafa; Bircan, Hasan HüseyinEğitime Empirik Yaklaşımlar: Locke ve Spencer Örneği başlıklı tez çalışması "Giriş" ve "Sonuç" bölümleri dışında üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın amacı, kapsamı, önemi ve yöntemi açıklanmış daha sonra John Locke ve Herbert Spencer'ın hayatları ve eserlerinden kısaca bahsedilmiştir. Birinci bölümde felsefeye bir giriş yapılmış ve filozofların yaşadığı ve görüşlerini şekillendirdikleri dönem olması dolayısıyla 19. yüzyılı felsefi açıdan öne çıkaran pragmatizm ve pozitivizm ve eğitime yansımaları genel olarak incelenmiştir. İkinci bölümde Locke'ın insanın eğitimi, yabancı dil ve dil bilgisinin öğretimi ile ilgili görüşleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde Spencer'ın düşünce sistemi ve eğitim görüşleri ele alınmıştır.