Yazar "Teke, Aziz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Eğitim Amaçlı Sosyal Ağ ve İnternet Kullanma Öz-Yeterlik Algıları(2016) Teke, Aziz; Özkılıç, RüçhanTemel amacı öğretmen adaylarının eğitim amaçlı sosyal ağ ve İnternet kullanma öz-yeterlik algılarını belirlemek olan bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkçe, İngilizce, Resim-İş, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan 776 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada "Eğitsel İnternet Kullanım Öz-yeterlik Ölçeği" ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Eğitsel Sosyal Ağ Kullanım Öz-yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler araştırmacının kendisi tarafından toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının eğitim amaçlı sosyal ağ ve İnternet kullanma öz-yeterlik algılarının cinsiyetleri ve sınıflarına göre farklılık göstermediğini, ancak öğrenim gördükleri bölümlere göre farklılık gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının İnternette ve sosyal ağ sitelerinde geçirdikleri zaman ile eğitsel İnternet ve sosyal ağ kullanma özyeterlik algıları arasında düşük düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkarılmıştır.Öğe Yetişkin bireylerin özyönetimli öğrenme yaşantılarının incelenmesi: Bir anlatı araştırması(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Teke, Aziz; Çalışkan, MuhittinAraştırma yetişkin bireylerin özyönetimli öğrenme yaşantılarını konu almaktadır. Araştırmanın amacı kendi kendine öğrenme deneyimi olan bireylerin öğrenme hikâyelerini derinlemesine incelemektir. Bu sebeple araştırmada nitel araştırma desenlerinden anlatı araştırması deseni kullanılmıştır. Anlatı araştırması bir olay veya birbiri ile kronolojik ilişkisi bulunan olaylar hakkında yazılı metinler ve konuşmaların analiz edildiği özel bir nitel araştırma desenidir. Katılımcıların öğrenme deneyimlerinin derinlemesine incelenebilmesi için anlatı araştırması deseni seçilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen, özyönetimli öğrenme deneyimi olan 6 yetişkin birey oluşturmuştur. Katılımcıların 4'ü erkek 2'si kadındır. Katılımcılar İngilizce, Korece dillerini; bağlama, gitar, ney, yan flüt, keman, darbuka, org ve ut enstrümanlarını ve halı-kilim, minyatür sanatlarını kendi kendilerine öğrenme deneyimine sahip kişilerdir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Görüşme formu üç bölümden oluşturulmuştur. İlk bölümde anlatı araştırmasının doğası gereği katılımcının kendi öğrenme deneyimini anlatması istenmiş ve söz tamamen katılımcıya bırakılmıştır. İkinci bölümde araştırmacı özyönetimli öğrenmenin çizgisine göre hazırladığı soruları katılımcıya yöneltmiştir. Üçüncü bölümde ise katılımcının söz konusu öğrenme deneyimi bir kenara bırakılmış ve özyönetimli öğrenen bir birey olarak yapısı incelenmeye çalışılmıştır. Görüşmeler sonucu elde edilen ses kayıtları araştırmacının kendisi tarafından yazıya çevrilmiştir. Verilerin analizinde ilk olarak anlatı araştırması çerçevesinde katılımcıların anlatıları yeniden hikâyelendirilmiştir. Sonrasında anlatılar üzerinde tematik anlatı analizi uygulanmıştır. Verilerin saklanması, düzenlenmesi, kodlanması, temaların elde edilmesi ve görselleştirme işlemleri yapılırken MAXQDA 2020 nitel veri analizi yazılımından yararlanılmıştır. Bu araştırmada bulgular iki ayrı bölümde organize edilmiştir. Bulguların ilk bölümünde katılımcıların anlatıları, anlatı araştırmasının doğasına uygun bir şekilde kronolojik olarak sunulmuş ve ayrı ayrı yeniden hikâyelendirilmiştir. İkinci bölümde ise tematik anlatı analizi sonucu ortaya çıkan ortak temalar sunulmuştur. Yapılan tematik analiz sonucunda 4 ana temanın ortaya çıktığı görülmüştür. Temalar 'Özyönetimli Öğrenen Birey, Motivasyon, Öğrenme Yolculuğu ve Öz Değerlendirme' şeklinde adlandırılmıştır. Özyönetimli öğrenen birey temasında katılımcıların sahip oldukları özyönetimli öğrenme becerileri üzerinde durulmuştur. Motivasyon olarak adlandırılan ikinci tema bireyleri öğrenme deneyimini yaşamaya iten sebeplerin bir sentezini içermektedir. Öğrenme yolculuğu temasında bireylerin kullandıkları öğrenme stratejileri, eriştikleri çeşitli kaynaklar ve planlı çalışma kavramlarına değinilmiştir. Son olarak öz değerlendirme temasında ise bireylerin öğrenme süreçleri boyunca ve sonunda kendi kendilerini ne şekilde değerlendirdikleri irdelenmiştir. Katılımcıların 'meraklı, motive olabilen, öğrenme sorumluluğunu üstlenen, iletişim becerileri yüksek, öz değerlendirme yapabilen, girişken, nasıl öğrendiğinin farkında olan vb.' özelliklere sahip olduğu; öğrenme ihtiyacını sezme, hedef belirleme, kaynakları belirleme, öğrenme stratejisi belirleme ve uygulama, öz değerlendirme yapma süreçlerini yaşadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu özellik ve süreçlerin alan yazında vurgulanan özellik ve süreçlerle aynı olduğu belirlenmiştir.