Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tekin, Nurcan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Analysis of Pre-Service Science Teachers' Biodiversity Images according to Sustainable Environmental Awareness
    (Alexandru Ioan Cuza Univ Press, Fac Geography & Geology, 2022) Tekin, Nurcan; Aslan, Oktay
    Biodiversity is discussed in the context of socio-scientific issues, which play an important role in providing science-society interaction in science education. Biodiversity can help the sustainable environmental movement by contributing to the scientific, political and economic development and progress of societies in various social aspects, with its dilemma features by its nature. This study, it is aimed to analysis of pre-service science teachers' biodiversity images according to sustainable environmental awareness levels. The study was designed according to the survey model, which is one of the descriptive research methods. Sixty-three pre-service science teachers participated from two state universities in the Central Anatolia Region. Data were collected through Sustainable Environmental Awareness Scale and drawings on biodiversity. Sustainable Environmental Awareness Scale consists of 10 items and has a single factor. Biodiversity pictures created based on the drawing technique reflect the images of pre-service teachers. The data were analysed based on descriptive statistical methods. As a result, it was concluded that pre-service science teachers have a high level of sustainable environmental awareness. Biodiversity images of pre-service teachers are correct, but they cannot form a comprehensive image in creating biodiversity components and relationships. According to the results obtained, the fact that pre-service teachers exclude these components in their drawings can be associated not only with their lack of knowledge, but also with their drawing skills.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlıkları ve eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013) Tekin, Nurcan; Yağız, Dursun
    Özet: Ülkemizde olduğu gibi, birçok ülkede fen programlarının vizyonu olarak bilimsel okuryazarlık gösterilmektedir. Fakat yapılan çalışmalar ülkelerin bilimsel okuryazarlık bakımından çok da parlak olmadığı sonucu ile yüz yüzedir. Yine, eğitimli sayılabilmek için gerekli şartlardan biri olan eleştirel düşünme de eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu iki yetiye sahip olan bireylerin bilimsel konulara daha dikkatli yaklaşımlarda bulunacağı yadsınamaz bir gerçektir. Bu çalışmanın amacı, 2012-2013 öğretim yılında, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bilimsel okuryazarlıkları ve eleştirel düşünme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığı ve bu ilişkinin çeşitli değişkenlere göre değişiklik gösterip göstermediğini incelemektir. 307 öğretmen adayı ile gerçekleştirilen çalışmada, ilişkisel tarama modeli uygulanmış ve veri toplama aracı olarak "Temel Fen ve Teknoloji Okuryazarlık Ölçeği" ve "Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlık alt boyutları, bilimsel okuryazarlık toplam puanları ve eleştirel düşünme puanlarında cinsiyet bakımından anlamlı düzeyde farklılık olmadığı; not ortalaması yükseldikçe bilimsel okuryazarlık alt boyutları ve toplam puanlarının da yükseldiği; eleştirel düşünme puanlarının not ortalaması ile anlamlı değişiklik göstermediği ve bilimsel okuryazarlık alt boyutları ve toplam bilimsel okuryazarlık puanları ile eleştirel düşünme arasında anlamlı olmayan ilişkilerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Abstract: As in our country, scientific literacy has been showing as the vision of science programs in many countries. However, studies, in terms of scientific literacy, is not so bright faces the result. Furthermore, critical thinking that in order to be trained is one of the necessary conditions is an integral part of education. Individuals that having these two ability will approach scientific issues more carefully. The aim of this study is to analyze whether or not there is a relationship between students' scientific literacy and critical thinking skills, and the relationship whether or not to show changes according to several variables at the Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Department of Elementary Science Education in the academic year 2012-2013. The study carried out with 307 pre-service teachers, relational survey method is used and as means of data collection, "Test of Basic Scientific Literacy" and "Critical Thinking Disposition Scale" are used. According to results of the analyze, concluded that science pre-service teachers' in sub-dimensions of scientific literacy, scientific literacy total score and critical thinking scores, in terms of gender, there is no significant difference; in respect to GPA, as GPA rises, so sub-dimensions of scientific literacy and scientific literacy total scores higher; critical thinking scores, in terms of GPA, does not differ and correlation between sub-dimensions of scientific literacy and scientific literacy total scores-critical thinking scores, there is insignificant correlations.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının kavram haritalarına yönelik tutumları ve kavram haritası hazırlayabilme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (2013) Tekin, Nurcan; İnci, Tuğba; Oktay , Aslan; Yağız, Dursun
    Bu çalışma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi ABD'de öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin kavram haritalarına yönelik tutumlarının ve kavram haritası hazırlayabilme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğretmen adaylarının kavram haritalarına yönelik tutumlarını belirleyebilmek için 5'li likert tipi "Kavram Haritası Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Kavram haritası hazırlayabilme becerilerini değerlendirmek üzere herhangi bir sınırlama getirilmeden onlardan en iyi bildikleri fen konusuna ilişkin bir kavram haritası hazırlamaları istenmiştir. Haritalar rubrikler kullanılarak değerlendirilmiştir. Tutum ölçeği ve çizilen haritalardan elde edilen veriler nicel olarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda cinsiyet değişkenine göre, kavram haritasına yönelik tutumlarda kızlar lehine anlamlı bir farklılık görülürken; beceri düzeylerinde erkekler lehine, anlamlı olmayan bir farklılık tespit edilmiştir. Sınıf düzeyine göre, 3. sınıfl arın kavram haritasına yönelik tutumlarında; 4. sınıfl arın ise becerilerinde diğer sınıfl ara göre anlamlı düzeyde farklılıklar görülmüştür. Yeterlik inancına göre, yeterli bilgi aldığını düşünen öğretmen adaylarının kavram haritalarına yönelik hem tutumlarında hem de becerilerinde yeterli bilgiye sahip olmadığını düşünenlere göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder