Yazar "Turgut, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effects of teaching through drama on English speaking anxiety of 6th grade students(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Turgut, Mehmet; Sarıgül, EceBu çalışma drama yoluyla öğretimin İngilizce konuşma kaygısı üzerine etkisini araştırmaktadır. Bu araştırmada yabancı dil konuşma kaygısının sebepleri ve etkileri incelenmiştir. Drama ile İngilizce konuşma kaygısı arasındaki ilişki ele alınmıştır. Çalışma, öğrencilerin İngilizce derslerine yönelik algı ve tutumlarını anlamamıza da yardımcı olmuştur. Bu sayede öğrencilerin korkuları ve kaygılarının nedenleri belirlenmiştir. Bu çalışmanın bir başka amacı da, İngilizce derslerinde daha iyi koşullar sağlamak için neler yapılabileceğini bulmaktır. Öncelikle Horwits, Horwitz ve Cope(1986) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Dersi Kaygı Ölçeği (FLCAS) ile öğrencilerin İngilizce dersi kaygı düzeyleri ölçüldü. Daha önce Aydın tarafından çevirisi yapılan ve kullanılan (1999) kaygı anketinin (FLCAS) Türkçe tercümesi uygulandı. Bunun yanında nitel veri aracı olarak haftalık sınıf gözlemleri yapıldı. Bu çalışma küçük yaş grubu öğrencilere uygulandığı için görüşmelere yer verilmedi. Bu yaş grubundaki öğrenciler genellikle yanlış anlaşılmaktan korkabilirler. Görüşmelerde duygularını açıkça ifade edemeyecekleri düşünüldüğü için, sadece nicel veri olarak sınıf gözlemleri kullanılmıştır. Bu çalışma 2016-2017 Öğretim yılında Konya, Meram'da bir devlet ortaokulunda uygulanmıştır. Yetkililerden gerekli izinler alınmıştır. Bu çalışma için iki tane 6.sınıfın öğrencileri seçilmiştir. Seviye belirleme sınavıyla İngilizce seviyeleri ölçülmüştür. Test sonucuna göre, İngilizce yeterlilik seviyeleri birbirine yakın çıkmıştır. Bir tanesi deney grubu diğeri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Bu çalışma 10 hafta sürmüştür. Deney grubu öğrencileri drama etkinlikleri için eğitilmiştir. Bu eğitim esnasında Türkçe dersi öğretmeniyle işbirliği yapılmıştır. Drama etkinliklerine başlamadan önce Yabancı Dil Dersi Kaygı Ölçeği (FLCAS) ön-test olarak uygulanmıştır. Bu test öğrencilerin İngilizce konuşma kaygı düzeylerini belirlemek için kullanılmıştır. Drama etkinliklerinin sonunda bu ölçek son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Bu çalışma öncelikle dramanın İngilizce konuşma kaygısı üzerine faydası ve avantajlarına odaklanmıştır. Aynı zamanda dramanın motivasyon, kendine güven ve İngilizce konuşma yeterliliğine etkisini bulmamızı sağlamıştır. Literatür taramalarında, birçok araştırmacının dramanın yabancı dil kaygısı üzerine etkisini bulmak için çalışmalar yaptığı belirlenmiştir. Bu araştırmaların çoğu, dramanın öğrencilerin yabancı dili etkili kullanmalarına, öz güvenlerini geliştirmelerine, motivasyonlarına ve yaratıcılıklarına katkıda bulunduğunu belirtmektedir. Araştırmacılar dramanın aynı zamanda öğrencilerin kişiler arası ilişkileri geliştirmelerine de katkı sağladığından bahsederler. Geçmişte drama ve kaygı konusunda genellikle gençler ve üniversite öğrencileriyle ilgili çalışmalar yapıldığı gözlemlenmektedir. Yaş grubu itibariyle, bu çalışma öncekilerden farklılık göstermektedir. Çalışmanın sonunda dramanın İngilizce konuşma kaygısı üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır. Yabancı Dil Dersi Kaygı Anketi (FLCAS) sonuçları öğrencilerin drama etkinliklerini yaptıktan sonra daha az kaygılı ve daha fazla özgüvenli hissettiklerini göstermiştir. Bunun yanında, öğrencilerin İngilizce derslerine karşı pozitif tutum geliştirdiklerini göstermektedir. Bu yüzden bu çalışma erken yaşlarda drama yoluyla yabancı dil öğretiminin önemli olduğunu göstermektedir. Çalışmanın sonuç bölümünde öğretmenler ve sonraki çalışmalar için tavsiyelerde bulunulmuştur.Öğe Etkili Okul Özelliklerine İlişkin Bir Meta Analiz Çalışması(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Turgut, Mehmet; Yavuz, MustafaYönetici ve öğretmen algılarına göre etkili okul özelliklerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada, etkili okul ile liderlik, okul iklimi, okul kültürü, iş doyumu, cinsiyet, görev unvanı ve öğrenim düzeyleri arasındaki ilişkilere dayalı olarak meta-analiz yöntemi ile ortalama etki büyüklüğü hesaplaması yapılmıştır. Araştırmanın amacına ulaşabilmek için 01.01.2000– 31.12.2018 tarihleri arasında ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri ile hakemli dergilerde yayımlanan araştırmalar taranarak etkili okula ilişkin nicel araştırma yöntemi ile yapılan çalışmalar araştırma kapsamına alınmıştır. Tarama sürecinde, “etkili okul, okul etkililiği, effective school, school effectiveness” kelimeleri anahtar sözcük olarak kullanılmıştır. Yayınların taranmasında ulusal düzeydeki tezler için Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) veri tabanı, ulusal düzeyde yapılan bildiri ve makaleler için Google Scholar ve tüm üniversitelerin eğitim fakültesi, eğitim bilimleri enstitüsü ve sosyal bilimler enstitüsü dergileri, uluslararası düzeyde yapılan tezler ve makaleler için Proquest, Google Scholar, Sage Journals, Emerald, Eric, Taylor&Francis Online, Wiley Online Library, Science Direct ve Jstor yayınevleri ve veri tabanları kullanılmıştır. Araştırmanın tarama sürecinde toplam 1052 çalışmaya ulaşılmıştır. Nitel özellik taşıdığı için 158 çalışma, farklı örneklemden dolayı 12 çalışma, tezden makaleye dönüştürüldüğü için 15 çalışma ve uygun istatistik veri içermediği için 729 çalışma meta-analize dahil edilmemiştir. Ayrıca 56 araştırma birden fazla değişkene ait veri içermesi sebebiyle bu analizin dışında bırakılmıştır. Nihai olarak 82 bağımsız araştırma meta-analiz çalışması kapsamına alınmıştır. Okul etkililiğini değerlendirme modellerinden toplam kalite yönetimi modeli, örgütsel öğrenme modeli ve doyum modeline ilişkin olarak değişkenler açısından değerlendirmeler yapılmıştır. Etkili okul ile liderlik arasındaki ilişkiye dayalı olarak 33 çalışma, okul iklimi ile ilgili 10 çalışma, okul kültürü ile ilgili 7 çalışma, iş doyumu ile ilgili 5 çalışma, cinsiyet ile ilgili 35 çalışma, görev unvanı ile ilgili 14 çalışma ve öğrenim düzeyi ile ilgili 11 çalışma analize dahil edilmiştir. Hem ilişkisel olarak hem de grup karşılaştırma açısından ortalama etki büyüklüğü hesaplamasının hangi modele göre yapılacağını tespit edebilmek amacıyla Q ve I2 istatistikleri yapılmıştır. Bu analiz sonuçlarına göre dağılımların heterojen bir yapıda bulunduğu değerlendirildiğinden tüm analizler rastgele etkiler modeline göre yapılmıştır. Araştırma için yayın türü, yayın yeri, örneklem düzeyi, okul türü, liderlik alanında yapılan araştırmaların sınıflandırılması, örneklem sayısı ve yayın yılı moderatör değişkenleri olarak belirlenmiştir. Yayın yanlılığı değerlendirmesi için Rosenthal’s Fail Safe N, Orwin’s Fail Safe N, Begg ve Mazumdar sıra korelasyonu, Egger regresyon kesme analizi ve Duval ve Tweedie’s kırpma ve ekle analizi yapılmıştır. Etkili okul ile liderlik arasında güçlü düzeyde ve pozitif yönlü (Zr=0.703) ortalama etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Etkili okul ile okul iklimi arasındaki ilişkiye dayalı olarak hesaplanan ortalama etki büyüklüğü orta düzeyde ve pozitif yönlüdür (Zr=0.361). Etkili okul ile okul kültürü arasında çok güçlü düzeyde ve pozitif yönlü (Zr=0.807) ortalama etki büyüklüğü bulunmuştur. Etkili okul ile iş doyumu arasındaki ilişkiye dayalı olarak hesaplanan ortalama etki büyüklüğü orta düzeyde ve pozitif yönlüdür (Zr=0.473). Etkili okul ile yönetici ve öğretmenlerin görev unvanları açısından etki büyüklüğünün düşük düzeyde ve pozitif yönlü (ES= 0.312) olduğu ancak cinsiyetleri ve öğrenim düzeyleri açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.