Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uzun, Feyza" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin dijital aşırmacılık durumları ve aşırmacılık nedenlerinin belirlenmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) Uzun, Feyza; Çoklar, Ahmet Naci
    Öğrencilerden doğru bilgiye ulaşmaları ve bu bilgileri kullanarak yeni bilgiler üretmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin internetten ve dijital ortamlardan ulaştıkları kaynakları neden ve nasıl kullandıkları araştırma konusudur. Bu çalışmanın amacı, interneti bilgi kaynağı olarak kullanan ortaokul öğrencilerinin görevlerini gerçekleştirirken dijital aşırmacılık durumlarını ve bu davranışa başvurma nedenlerini belirlemektir. Bu amaçla 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Konya ili Selçuklu ilçesinde öğrenim gören 750 öğrenciden nicel veriler elde edilmiştir. Aynı örneklem grubunda bulunan 22 öğrenciden nitel veriler elde edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin dijital aşırmacılığa yönelik görüşleri, mücadele önerileri, dijital aşırma yapma sebepleri, dijital aşırmacılık hakkında karşılaşılan sorunlar, dijital aşırma yapma şekilleri ve öğrencilerin dijital aşırmacılık ile ilgili görüşlerinin farklı değişkenler arasındaki ilişkileri araştırılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin dijital aşırma konusunda farkındalıklarının yüksek olduğu, dijital aşırmacılıkla mücadele edilmesi gerektiği ve dijital aşırmayı suç olarak gördükleri sonucu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin en çok internette bulduğu görsellere kaynakça belirtmeyerek aşırma yaptıkları ortaya çıkmıştır. Öğrenciler ödevler çok olduğu için ve ödev konularını tam olarak anlayamadıkları için aşırma yaptıklarını belirtmişlerdir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre, başarılı öğrencilerin başarısız öğrencilere göre, alt sınıflardaki öğrencilerin üst sınıftaki öğrencilere göre dijital aşırma farkındalık düzeyinin daha yüksek olduğu sonucu çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi
    (2016) Çoklar, Ahmet Naci; Uzun, Feyza
    Günümüzde internet temel bilgi kaynağı durumundadır. İnternetin usulsüz, etik dışı kullanımı ise dijital aşırmacılık kavramı ile ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ödevleri nedeniyle interneti bilgi kaynağı olarak sıklıkla kullanan ortaokul öğrencilerinin görevlerini gerçekleştirirken dijital aşırmacılık durumlarını ve bu davranışa başvurma nedenlerini belirlemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup, olgubilim olarak desenlenmiştir. Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen ve 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören 22 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Veriler geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin kopyala yapıştır, hazır ödev kullanma, içeriği değiştirerek ödevi teslim etme, internetten cevapları bulma, resim kullanma ve arkadaşlar ile ödev alıp verme şeklinde dijital aşırma yaptıkları sonucu bulunmuştur. Ayrıca, öğrenciler zaman kazandırma, kolaylık sağlama, yazmaya üşenme, yanlış yapma kaygısı, kitap ile ödevin zor olması, internetin eğlenceli olması ve kendine güvenememe nedenleri ile dijital aşırmacılık yaptıklarını belirtmişlerdir

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder