Yazar "Zengin, Yasin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 9. sınıf kuvvet ve hareket konusu ile ilgili 3 aşamalı kavram testi geliştirilmesi ve kavramsal değişim metinlerinin oluşturulması(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Zengin, Yasin; Bozkurt, ErsinBu çalışmanın amacı fizik öğretmenlerinin 9. sınıf Kuvvet ve Hareket konusu ile ilgili kavramları nasıl algıladıklarını ve sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit etmek; bu kavram yanılgılarını gidermeye yönelik kavramsal değişim metinleri oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda 3 aşamalı kavram testi geliştirildi ve tespit edilen kavram yanılgılarını gidermeye yönelik kavramsal değişim metinleri oluşturuldu. 3 aşamalı kavram testi geliştirilirken literatür taraması yapıldıktan sonra Kuvvet ve Hareket ünitesi ile kavram yanılgıları belirlendi ve bu kavram yanılgılarına yönelik testin ilk aşaması olan çoktan seçmeli kavramsal sorular oluşturuldu. Oluşturulan bu sorular Kilis Anadolu Lisesi 9. sınıf (78 kişi) ve Kilis 7 Aralık Üniversitesi fizik bölümü mezunu formasyon öğrencilerine (9 kişi) soruldu. Öğrencilerden kavramsal soruya cevap vermeleri ve verdikleri cevabın nedenini yazmaları istendi. Yazılan nedenler doğrultusunda kavram testinin ikinci aşaması olan ilk soruya verilen cevabın nedeninin sorulduğu aşama oluşturuldu. Testin son aşaması olan ilk iki soruya verdiği cevaplardan emin olup olmama durumlarının sorulduğu 3. aşama eklendikten sonra testin geçerliği ve amaca hizmet edip etmediği uzman görüşleri alınarak karar verildi. Alınan geri dönütler doğrultusunda yapılan düzelmeler sonucunda 14 sorudan oluşan KYB testi oluşturuldu. Ankara'da çeşitli okullarda görevli 15 fizik öğretmeni ile 63 10. sınıf öğrencisine 3 aşamalı KYB testi uygulandı. Ölçüm sonucunun güvenirliği yeterli sayılacak aralıkta olduğu hesaplamalar sonucunda anlaşıldı. Oluşturulan bu KYB testi Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında görevli 10 fizik öğretmenine uygulandı. Testin analizi sonucunda Kuvvet ve Hareket ünitesi ile ilgili merkez teşkilatında görevli fizik öğretmenlerinin sahip olduğu kavram yanılgıları tespit edildi. Tespit edilen bu kavram yanılgılarını gidermeye yönelik kavramsal değişim metinleri oluşturulduktan sonra araştırma sonlandırıldı.