Necmettin Erbakan Üniversitesi Kitapları
Bu bölüm için kalıcı URI
Bölüm "NEÜ, Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü" Necmettin Erbakan Üniversitesi Kitapları seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi Özet Bildiri Kitapçığı(NEÜ Yayınları, 2022)Ülkemizde din eğitimi alanında faaliyette bulunan akademisyenleri bir araya getirebilmek amacıyla 1997 yılından itibaren organize edilen koordinasyon toplantılarının 2015 yılında Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı tarafından düzenlenen toplantısında, koordinasyon toplantılarından akademik anlamda en üst düzeyde verim alınabilmesi için bir kongrenin tertip edilmesi görüşü ortaya çıkmıştır. İlki 2017 yılında İstanbul Üniversitesi öncülüğünde Darıca’da, ikincisi 2018 yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi öncülüğünde Antalya’da gerçekleştirilen Din Eğitimi Kongresi, ülkemizde Din Eğitimi anabilim dalında farklı konularda çalışmalarını sürdüren araştırmacılar arasında bir iletişim platformu oluşturma ve lisansüstü çalışma yapan araştırmacıları konunun uzmanlarıyla buluşturma noktasında önemli bir fonksiyon icra etmiştir. Bu çerçevede 3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi; Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı tarafından, Yüksek Din Eğitimi Programları Kalite Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (DEKAD), Türkiye İmam-Hatipliler Vakfı (TİMAV) ve Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü işbirliğiyle 13-15 Mayıs 2022 tarihleri arasında Konya’da gerçekleştirilmiştir.Öğe Din Eğitiminin Güncel Problemleri(NEÜ Yayınları, 2023) Editörler: Okumuşlar, Muhiddin; Turanalp, Muhammed Fatih; Örekli, Müslime; Okumuşlar, Muhiddin; Turanalp, Muhammed Fatih; Örekli, MüslimeDin eğitimi bilimi, kuramsal boyutu da içerisinde barındıran pratik araştırmalar yönüyle din olgusunu ve eğitim gerçekliğini geniş bir perspektifte ele alma imkânına sahiptir. Tarih, felsefe, psikoloji, sosyoloji gibi bilimlerle paydaş olan ve konuları ele alış biçimiyle disiplinler arası bir bakış açısına sahip olan din eğitimi bilimi, alanın güncel problemleri üzerinde yaptığı araştırmalar ve elde ettiği sonuçlarla uygulama boyutunda bir gelişimi de hedeflemektedir. Aşkın boyutu olan din olgusunun insanla kesiştiği noktada bir de insandan insana geçişliliğin devreye girmesi yani örgün, yaygın ve informal yönüyle eğitim olgusunun alanın kapsamı içerisinde bulunması, din eğitimi bilimini geniş bir çerçeveye oturtmaktadır. Bu nedenle, alanın temel konuları kadar güncel gerçekliğin ve uygulama alanından devşirilen yeni verilerin de dikkate alınması gerekmektedir. Din eğitimi alanının güncel problemlerine odaklanan ve örgün, yaygın ve informal din eğitimi alanlarında araştırma verilerini içeren bu eser, aynı zamanda din eğitimi tarihi ve din eğitimi felsefesi gibi alanlara da değinmek suretiyle din eğitimi bilimine güncel bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır.Öğe Din Öğretiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme(NEÜ Yayınları, 2022) Koç, Ahmetİnsanoğlu dünyaya hiçbir şey bilmeden gelir. Yemeyi, içmeyi, yürümeyi, konuşmayı, yazmayı ve daha birçok şeyi keşfeder hayatı boyunca. Hayat denilen süre hep öğrenme ile doludur. Sürekli yeni bilgilerle karşılaşır insan, yine ve yeniden öğrenmeye devam eder. Öğrenmeden kalan kısımsa bu bilgileri denemekle geçer. Ya kendi ya etrafındakiler tarafından bilgileri kullanıp kullanmadığı ölçülür ve değerlendirilir. Sonucunda ise karar verilir tamam mı, tekrar mı? Asıl soru, bu sürecin sağlıklı olabilmesi için değerlendirmeyi ne ile ve nasıl yapmalı? Hangi ölçüyle, hangi araçla, nerede ve ne zaman değerlendirme yapılmalı? Ancak bu soruların doğru cevapları ile verimli bir ilerleme sağlanabilir. Ömür denilen bu yolculukta insan kendi varlığını, hayatını, anını, geleceğini ve akıbetini anlamlandırmak ister. Bu noktada cevaplar din ile gelir. İşte bu sebepledir ki insanlık için din eğitimi hem önemli hem de elzemdir. Din hem dünya hayatının hem de ahiret hayatının mutluluğu içindir. Böyle önemi haiz bir alandaki eğitim ve öğretim süreci hassas, doğru, kapsamlı ve yeterli olmak zorundadır. Değişen zaman ve sosyal hayat şartları, yöntem değişikliklerini ve teknik çeşitlilikleri de beraberinde getirir. Din öğretiminde geleneksel yöntem ve tekniklere ilaveten alternatif yöntem ve tekniklerin kullanılması da bu değişim ve gelişimin bir neticesidir.Öğe İslamofobi(NEÜ Yayınları, 2022) Editör: Yılmaz, Cihad İslamİslamofobi müslümanlara ve İslam dinine önyargı, ayrımcılık ve nefretten kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla İslamofobi; İslam veya müslümanlara karşı kin, nefret veya düşmanlık besleme, İslam’dan korkma algısı taşımaktadır. İslamofobi; Müslümanların dinî kimlikleri sebebiyle dışlanması, bu gruba yönelik ayrımcılık yapılması, İslam’ın Batı’nın ortak değerlerine uymadığı iddiası, İslam’ın Batı’nın kültürel ve dinî yapılarından aşağı olduğu fikri ve İslam’ın bir inanç kaynağı olmaktan ziyade vahşi ve geri kalmış bir siyasi ideoloji olduğu algılarının yayılmasıyla görünürlük kazanmaktadır. İlahiyat, Sosyoloji, Psikoloji, Kamu Yönetimi gibi birçok farklı disiplinden yararlanarak interdisipliner bakış açısıyla hazırlanan çalışmamızda İslamofobi ve İslam karşıtlığının temelleri sorgulanmakta; yabancı karşıtlığı ve nefret suçları ile ilişkisi ortaya konulmaktadır. Gelişen iletişim teknolojileri ve sosyal medyanın İslamofobi’nin artmasına etkileri bilimsel olarak tartışılmaktadır.Öğe Türkiye Gençlik Makaleleri Bibliyografyası (1953-2021)(NEÜ Yayınları, 2022) İnce, AbdullahGençlik, bütün toplumların üzerine titrediği bir dönemdir. Bu sebeple gençlikle ilgili akademik çalışmalar akademinin bigâne kalamayacağı bir alanı oluşturmaktadır. Türkiye’de gençlik konulu çalışmaların giderek arttığı gözlenmektedir. Gençlik konulu çalışmaların artan hacmi zamanla bir bilgi karmaşası oluşturmakta, araştırmacıların konuyu çalışmasını zorlaştıran bir unsura dönüşmektedir. Bu çalışmanın öncelikli amacı gençlikle ilgili çalışma yapan araştırmacılara, gençlik çalışması yapan resmî kurumlara ve sivil toplum kuruluşlarına kolaylık sağlayacak bir çalışma ortaya koymaktır. Bu amaçlarla Sakarya Üniversitesi Gençlik Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAÜ GENÇMER) tarafından yürütülen bir çalışma kapsamında, Türkiye’de gençlik konulu makaleler belirli bir hedefe matuf olarak incelenmektedir. Bu çalışmanın çıktılarından yola çıkarak hazırlanan eser, Türkiye’de sosyal bilimler alanında yayınlanan ve belirlenen indeks ve veri tabanlarında yer alan gençlik konulu makalelerin yıllara göre alfabetik bir kataloglamasını yapmaktadır. Çalışmanın girişinde çalışmanın verilerini değerlendiren bir bölüm yer almaktadır. Elinizdeki çalışma yazar tarafından sürdürlen gençlik literatürü ile ilgili çalışmaların ilk aşaması olarak görülebilir.